E-book „E-commerce śladami liderów B2B – case studies najlepszych wdrożeń w branży”

E-book „E-commerce śladami liderów B2B – case studies najlepszych wdrożeń w branży”
Spółka e-point SA, udostępniła e-book przedstawiający najlepsze wdrożenia B2B e-commerce, na przykładzie 9 wiodących firm z różnych branż.
O autorze
1 min czytania 2020-10-20

Dlaczego B2B dostosowuje swoje rozwiązania do rosnących wymagań klientów?

75% zakupów B2B w 2019 roku dokonano online. W dodatku 71% klientów biznesowych zbiera informacje na temat poszukiwanych produktów i potencjalnych sprzedawców w internecie.

Badanie Salesforce Research na grupie niemal 7 tysięcy klientów biznesowych wykazało, że dla 81% z nich customer experience jest równie istotny, co produkty i usługi firmy. Blisko 70% uczestników badania zdarzyło się już skorzystać z oferty konkurencji tylko dlatego, że sprzedawca nie zapewnił im oczekiwanego poziomu customer experience.

Widząc ten trend coraz więcej firm B2B dostosowuje swoje rozwiązania do rosnących wymagań klientów.

– Pomimo różnych motywacji czy odmiennych uwarunkowań w podejmowaniu decyzji zakupowej, B2B coraz częściej sięga po e-commerce, które w przypadku B2C stanowi solidną część działań sprzedażowych. E-commerce to także możliwość lepszego i sprawniejszego monitorowania zmian i tendencji na podstawie różnych i bardzo konkretnych metryk, a to z kolei przekłada się na znacznie szybszą reakcję na zaobserwowane trendy. Rozważając e-commerce, nie powinno się pomijać obecnej sytuacji epidemiologicznej, która nas wszystkich – zarówno konsumentów jak i przedsiębiorców – popycha w kierunku online – zauważa Milena Mieczkowska, senior social media account, GroupM.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kalejdoskop najlepszych wdrożeń

Przedstawiciele takich branż jak automatyka przemysłowa, motoryzacja czy produkcja sprzętu budowlanego wdrożyli nowoczesne platformy B2B, które wzorem systemów B2C kładą nacisk na możliwie maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej przy jednoczesnym zapewnieniu dedykowanych funkcji biznesowych.

– Obecnie dostępne rozwiązania technologiczne dają firmom ogromne możliwości dostosowania swoich kanałów pod specyficzne potrzeby klientów, a najlepszym tego przykładem są marki, które znalazły się w naszym e-booku – dodaje Tomasz Stachera, senior solutions architect, e-commerce expert, e-point SA.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowo w materiale znajdują się opinie ekspertów z branży na temat e-commerce w segmencie B2B.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Darmowy e-book można pobrać na stronie autora.