Nadrzędnym celem projektu jest analiza zachowań i postrzegania przez użytkowników nowych rozwiązań planowanych do wdrożenia w cyfrowym systemie Banku Pekao. Do głównych zadań projektowych należy także weryfikacja użyteczności obecnych rozwiązań dostępnych w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji mobilnej PeoPay.
W ramach współpracy diagnozowane są problematyczne obszary i na ich podstawie rekomendowane konkretne działania prowadzące do ich poprawy. Dzięki temu bank wprowadza produkty i usługi cyfrowe, które w pełni odpowiadają potrzebom użytkowników, są funkcjonalne i wygodne w użyciu.
Zobacz również
Zakres i metodologia realizowanej usługi
Początkowo badania jakościowe UX zakładały wywiady i testy zadaniowe w studio badawczym oraz w domach respondentów. Jednak w związku z panująca pandemią badania są realizowane głównie zdalnie. Wśród licznych badań UX przeprowadzane są też badania z najmłodszymi klientami korzystającymi z nowej usługi PeoPay KIDS.
Audyty eksperckie prowadzone są metodą analizy heurystycznej, czyli konfrontacji istniejących rozwiązań z powszechnie przyjętymi zasadami użyteczności serwisów internetowych. Audyty wspierane są metodą wędrówki poznawczej, która polega na ocenie danych rozwiązań przez pryzmat celów użytkownika.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W ramach projektu e-point odpowiada za określanie celów poszczególnych badań, opracowywanie scenariuszy badawczych, organizację badań oraz opracowywanie finalnych raportów wraz z wnioskami i rekomendacjami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wysoko cenimy wiedzę i profesjonalizm firmy e-point oraz elastyczne i pełne zrozumienia podejście do klienta. To kolejny raz na przestrzeni ostatnich lat, gdy powierzyliśmy firmie e-point badania strategicznych produktów i usług w obszarze bankowości elektronicznej i płatności mobilnych – dodaje Rafał Witczak, dyrektor Biura Bankowości Omnikanałowej w Departamencie Innowacji i Płatności w Banku Pekao.