e-point SA zaprojektował pierwszą bankowość internetową RWD dla Lion’s Bank

Czy można interfejs bankowości transakcyjnej wymyślić na nowo bez wywracania do góry nogami podstawowych funkcji, bez ignorowania przyzwyczajeń klienta? Jak zaprojektować system by był tak samo intuicyjny, przejrzysty i atrakcyjny niezależnie od urządzenia z jakiego Klient korzysta?
O autorze
1 min czytania 2014-11-27

Takie pytania zadała sobie firma e-point SA, która podjęła się zaprojektowania systemu transakcyjnego private banking dla Lion’s Bank.

Wyzwanie dla zespołu UX e-point zostało określone konkretnie: użytkownik ma czuć, że korzysta z usługi elitarnej, luksusowej i zapamiętywalnej. Wygoda i intuicyjność miały być na najwyższym poziomie. Projekt obejmował zbudowanie architektury informacji (AI) oraz zaprojektowanie interfejsu graficznego (GUI). Dotyczył więc całościowej koncepcji obsługi klienta – tego jak wygląda i działa system.

Cała koncepcja została zrealizowana zgodnie ze standardem Responsive Web Design (RWD), w której każdy ekran dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, z którego korzysta klient. Dzięki temu nie trzeba instalować dodatkowej aplikacji, a interakcje projektowane są w taki sposób, by były przyjazne i łatwe zarówno na ekranie telefonu, jak i laptopa czy tabletu. O ile podejście to jest coraz popularniejsze w portalach informacyjnych, w przypadku systemów transakcyjnych jest nowością.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tworząc projekt, zaproponowano nowe podejście do percepcji informacji, złamany został schemat klasycznej bankowości z menu po lewej i drzewiastą strukturą. W Lion’s Bank wszystko zaczyna się od długiej strony agregującej majątek. Na niej z rozmachem zaprojektowano widoki stanu majątku i posiadanych produktów. W każdym przypadku akcje, które zaproponowane są użytkownikowi systemu zawsze łączone są kontekstowo z prezentowanymi danymi. Pomysł okazał się niezwykle pojemny i pozostałe ekrany są spójną kontynuacją widoku otwierającego. Ostatecznie zaprojektowano ponad 80 ekranów.

Projekt systemu dla Lion’s Bank pokazuje, że usługi niszowe mogą również wyznaczać nowe standardy jakości i wygody.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji na stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się