Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

easyJet walczy ze stereotypami dotyczącymi zawodów

easyJet walczy ze stereotypami dotyczącymi zawodów
Linie lotnicze easyJet prezentują kampanię, której celem jest walka ze stereotypami. Chodzi o określanie zawodów jako typowo męskie lub damskie. W ramach akcji przeprowadzono eksperyment wśród 7-latków oraz przeprowadzono badania.
O autorze
2 min czytania 2024-02-27

easyJet rozpoczął kampanię, w której udział wzięły dzieci. Jej celem jest walka ze stereotypami związanymi z płcią. Linie lotnicze chcą także zainspirować większą liczbę kobiet do rozpoczęcia kariery w lotnictwie. 

W ramach kampanii przeprowadzono m.in. eksperyment, który polegał na tym, że siedmioletnie dzieci zostały poproszone o odegranie poszczególnych zawodów. Okazało się, że dziewczynki wcielające się w rolę, np. budowlańca, korzystały ze sztucznych bród oraz wąsów i obniżały swój głos. Z kolei chłopcy odgrywający zawód, np. pielęgniarki, ubierali długie peruki i mówili podwyższonym tonem. W przypadku zawodu pilota linii lotniczych, zarówno dziewczynki, jak i chłopcy przybierali męskie głosy i wybierali imiona takie jak James, John.

Jak dzieci postrzegają zawody?

W ramach kampanii, linie lotnicze easyJet przeprowadziły badania, w których wykazano, że dzieci przypisują zawody stereotypowo do płci. Wciąż kojarzą oni zawód pilota linii lotniczych, konstruktora czy mechanika z typowo męskim. Z kolei kobiety przypisywane są do takich profesji jak pielęgniarka czy fryzjerka. Dodatkowo, 47 proc. rodziców uważa, że ich dzieci mają opinię na temat możliwości zawodowych już w wieku 11 lat.

W raporcie wykazano również, że 52 proc. brytyjskich dzieci i rodziców ze szkół podstawowych uważa, że ​​pilot to zawód dla mężczyzny. Dzieje się tak dlatego, że 41 proc. dzieci nie wierzy, że kiedykolwiek widziało kobietę-pilota. Dane pokazują także, że podróżni mogli usłyszeć kobiecy głos „To mówi twój kapitan” zaledwie podczas 1 na 17 lotów rocznie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– To badanie wyraźnie pokazuje, że dzieci w dalszym ciągu kształtują opinie na temat zawodów dostępnych dla nich w bardzo młodym wieku, a poglądy te nadal odzwierciedlają przestarzałe stereotypy dotyczące płci. Jest to coś, na czym easyJet skupia się od wielu lat, a nasi piloci odwiedzają setki szkół i uczelni w całym kraju, aby rzucić wyzwanie tym stereotypom w wieku szkolnym, i jest to coś, co będziemy nadal robić, równolegle z innymi działaniami, aby zapewnić, że w dłuższej perspektywie powodują większą różnorodność w zawodzie – mówi kapitan Rebecca Epton, pilot linii lotniczych easyJet.

Zdjęcie główne: famouscampaigns.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS easyJet pozywa brytyjski zespół muzyczny. Wszystko przez zbytnie podobieństwo nazw

Co łączy ze sobą linię lotniczą easyJet i niezależny zespół muzyczny z Wysp Brytyjskich Easy Life? Według właściciela easyGroup, na tyle dużo, aby pozwać grupę muzyków do sądu. To nie pierwszy taki krok grecko-cypryjskiego przedsiębiorcy, do którego należy easyGroup.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Załoga linii lotniczej EasyJet będzie zakładała uniformy wykonane z przetworzonych plastikowych butelek

Coraz więcej linii lotniczych stara się jak najbardziej redukować swój negatywny wpływ na środowisko. Jedną z takich firm jest easyJet, która ogłosiła, że swoim pracownikom będzie zapewniać służbowe stroje wykonane wyłącznie z materiału pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek.