1. Projekty, które dodały skrzydeł Twojej karierze…
Projektem, który miał największy wpływ na moją karierę był “Whopper Face” dla Burger King. Przed tą realizacją, brazylijskie agencje otrzymywały nagrody jedynie w kategoriach Press i Outdoor. “Whopper face” wygrał na wielu festiwalach i to w różnych kategoriach… naprawdę znacząco wpłynęło to na moje życie i karierę, głównie ze względu na sposób, w jaki to zrobiliśmy (opowiem o tym więcej podczas mojej prezentacji).
Zobacz również
2. Największe zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło Ci się zmierzyć…
W trakcie swojej kariery stanąłem przed wieloma wyzwaniami. Miałem zwyczaj mówić, że moja kariera zbudowana jest na porażkach, a nie sukcesach. W ten sposób się uczymy, rozwijamy, stajemy się silniejsi. Kiedy opuszczasz swój kraj, swoich ludzi, swój dom i zaczynasz pracować w innej kulturze – jest to jedno z największych wyzwań. Nigdy nie wiesz, czy robisz rzeczy właściwie, nie wiesz jak ludzie zareagują; do czasu, kiedy się tego dowiesz, każdy dzień jest intensywny i pełen napięcia.
3. Jaki był najbardziej emocjonujący projekt, nad którym pracowałeś?
Najbardziej emocjonującym projektem było „Birds” dla Airbnb. Stworzyliśmy 50 domków dla ptaków, które były replikami najbardziej intrygujących domów dostępnych na Airbnb, a następnie umieściliśmy je na „Drzewie życia” w Nowym Orleanie, żeby powitać ptaki, które wracały z migracji, z południa na północ, i potrzebowały chwili przerwy na odpoczynek. Projekt ten był dla mnie największym wyzwaniem i jednym z najważniejszych dokonań. Szkoda, że nie mogliśmy go pokazać na festiwalach, ale i tak możliwość zobaczenia go na dużym ekranie była wspaniała i satysfakcjonująca.
4. Projekt, którego twórcom najbardziej zazdrościsz…
„The best Job in the World” jest jedną z moich ulubionych kampanii. To znakomity, ale i prosty pomysł, wykorzystujący content, PR, digital, Social… wszystko bardzo mocno zintegrowane, a zaczynające się prostą reklamą. Uświadomiłem sobie, że jest to reklama, dopiero trzy miesiące później, kiedy obejrzałem mnóstwo video ze zgłoszeniami do najpopularniejszego brazylijskiego, telewizyjnego programu. Genialne.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Po prostu kocham to, co tworzy RGA w kategorii produktów. Są oni daleko poza reklamą, tworząc coś, co nie tylko jest „cool”, ale również jest użyteczne. Wystarczy spojrzeć na to, co zrobili dla nawigacji GPS dla motocykli, „Hammerhead”. To nie tylko genialna realizacja (została nagrodzona 8 Lwami na tegorocznym Cannes Lions), ale również produkt, który chciałbym mieć. I nawet go kupiłem!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. We współpracy z klientami najważniejsze jest…
Najważniejsze jest zbudowanie u klienta zaufania do nas. Możesz mieć najlepszy pomysł jaki istnieje, ale nigdy go nie zrealizujesz, jeśli nie masz dobrej relacji z klientem. Najlepsze pomysły przychodzą z najlepszymi, najodważniejszymi klientami.
6. Skąd czerpiesz inspiracje?
Czerpię inspirację ze wszystkiego dookoła. Staram się wyciągnąć jak najwięcej informacji ze wszystkiego, co dotyczy mojego klienta, a także z pozostałych, zupełnie odmiennych obszarów. Pomysły pochodzą z połączeń w mózgu. Informacje, które czerpiemy są zorganizowywane tam w taki sposób, że musimy przeorganizować wszystko co mamy i dopiero wtedy nowe połączenia zostają stworzone, powstają pomysły. Czyli im więcej informacji pochłoniesz, tym więcej możliwości będziesz mieć, tak jak i świeżych pomysłów. Na przykład: jednego dnia poszedłem na umówione spotkanie w biurowcu, gdzie w recepcji w celu rejestracji musiałem mieć wykonane zdjęcie. Tego samego dnia robiłem briefing dla Burger King, starając się stworzyć coś, co sprawi, że kanapki będą robione specjalnie na zamówienie. Idea tego, że konsument dostanie burgera ze swoim zdjęciem na opakowaniu powstała właśnie z takiego nowo wytworzonego połączenia w mózgu.
7. Z czego jesteś najbardziej dumny w pracy twórczej?
Każdy dzień jest zupełnie inny, przynosi coś nowego. W swojej pracy nie można powtarzać tych samych rzeczy, rozwiązań, ponieważ wtedy nie tworzymy nic nowego. I to mnie najbardziej ekscytuje.
8. Kreatywność popłaca, ponieważ…
Sprzedaje, dostarcza rozrywki, rozwiązuje problemy, wpływa na ludzkie życie. Może być duża, może być mała, ale zawsze robi pozytywną różnicę w czyimś życiu.
–
Eduardo Marques
Executive Creative Director, 180LA
Eduardo Marques jest kreatywnym odpowiedzialnym za projekty takie jak Airbnb „Birds”, Hellmann’s Recipe Receipt, Airbnb Solving #Sochiproblems, Coke Happiness Refill, Whopper Face dla Burger King i „View” – pierwsza globalna kampania Airbnb.
Obecnie zajmuje stanowisko Executive Creative Director w 180LA, a w przeszłości pracował jako Dyrektor Kreatywny w Pereira O’Dell SF i Ogilvy Brazil. Pracuje również jako nauczyciel w Miami Ad School, jest to jedna z jego pasji. Eduardo pracował w tradycyjnych agencjach reklamowych, agencjach digital i contentowych i podczas swojej 19 letniej kariery (ostatnie 8 lat jako Dyrektor Kreatywny) zgromadził dużą wiedzę z różnych obszarów. Jednymi z agencji, w których pracował są Ogilvy Brazil, DM9, RMG Connect, JWT Bahrain oraz Ogilvy Interactive.
Eduardo zajął pierwsze miejsce w rankingu Dyrektorów Kreatywnych z największą ilością nagród, opartym na raporcie Cannes Report 2012. Wśród ponad 100 międzynarodowych nagród Eduardo (jako copywriter) posiada 14 Cannes Lions; 1 złoty, 3 srebrne i 1 brązowy One Show Pencils; 7 London Awards; 4 D&AD w kategorii Book Design; 1 złoty, 1 srebrny, 2 brązowe Clios, włączając Clio Innovative; oraz Gps na El Ojo, Wave i FIAP (największy festiwal w Ameryce Łacińskiej). W 2012 roku w Cannes otrzymał 7 Lwów, pomagając Ogilvy stać się Siecią Roku, a Ogilvy Brazil zostać 3. na świecie najbardziej nagradzaną agencją.
Eduardo również wchodzi w skład sędziów ważnych festiwali jak Google Creative Sandbox (Brazil), El Sol (Spain + Iberoamerica), CCSP (Creative Club of Sao Paulo), Premio Abril (Brazil), JADE (central-america), APAP (Peru) and CCMG (Creative Club of Minas Gerais).
Jest Brazylijczykiem, ale nie proście go o grę w piłkę czy tańczenie samby. Spróbujcie za to poprosić go o przygotowanie i wypicie Caipirinhas.
–
Imagination Day to organizowane co roku seminaria, które mają na celu inspirowanie ludzi do twórczego myślenia, poprzez pobudzanie wyobraźni, pokazywanie najlepszych case study, budowanie przestrzeni służącej wymianie myśli i doświadczeń. Niezależnie od stanowiska.
Seminaria są połączone z wieczornym pokazem najlepszych reklam i kampanii reklamowych, nagrodzonych w tegorocznej edycji najbardziej prestiżowego konkursu reklamowego na świecie – Cannes Lions, w kategoriach Film oraz Titanium & Integrated.
Więcej informacji na oficjalnej stronie wydarzenia.
NowyMarketing jest patronem wydarzenia.