Effie Awards 2014: 3 nowe kategorie w jubileuszowej 15. edycji

Ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji międzynarodowego konkursu Effie Awards, nagradzającego efektywność działań komunikacyjnych i osiągane wyniki biznesowe. W tym roku pojawiają się trzy nowe kategorie: Motoryzacja, Media i Rozrywka oraz Technology & Innovation.
O autorze
2 min czytania 2014-04-17

Kampanie można zgłaszać do 26 maja (pierwszy termin) oraz 6 czerwca 2014 roku (termin ostateczny).

Organizatorem Effie Awards w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Effie Awards jest konkursem doceniającym najbardziej efektywną komunikację marketingową. Kryteria według których, złożone z ekspertów jury, wyłoni zwycięzców to: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, jej rozwinięcie w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

– Effie to najbardziej prestiżowy konkurs dla branży marketingowej w kraju, ale to również konkurs, który chce się rozwijać, chce odpowiadać na nowe trendy, nowe zjawiska na rynku. Niewątpliwie takim zjawiskiem jest ciągle zmieniająca się panorama mediów, jak i samo zachowanie konsumentów, ich oczekiwania względem komunikatu reklamowego, współuczestnictwo i zaangażowanie w tworzenie komunikatów reklamowych – powiedział Dariusz Andrian, CEO VML Poland i członek komitetu organizacyjnego Effie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do najważniejszych zmian w tegorocznej edycji należy z pewnością pojawienie się trzech nowych kategorii.

MEDIA I ROZRYWKA

– Jedną ze zmian jest rozszerzenie kategorii Media. Można do niej zgłaszać, podobnie jak w zeszłym roku, kampanie promujące media, wydawców, stacje telewizyjne, stacje radiowe, czasopisma. Natomiast od tego roku mogą trafiać do niej również, zgłoszenia kampanii, które promują produkty związane z rozrywką i różne formy spędzania czasu wolnego – opisuje Grażyna Skarżyńska, Managing Director w Albert Lumberjacker oraz członek komitetu organizacyjnego Effie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

MOTORYZACJA

– Ta kategoria została wyłoniona z kategorii Dobra konsumenckie. Spowodowane jest to tym, że z roku na rok pojawia się coraz więcej zgłoszeń marek samochodowych. Z tego względu uznaliśmy, że należy ten obszar potraktować oddzielnie – wyjaśniła Beata Golubińska, Chief Operating Officer w Starcom MediaVest Group oraz członek komitetu organizacyjnego Effie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

TECHNOLOGY & INNOVATION

– Nowa kategoria ma promować innowacyjność myślenia. Nie tylko i wyłącznie w kontekście strategii i kreacji rozwiązań kreatywnych, ale również w kontekście niebanalnego, nieszablonowego podejścia do angażowania konsumenta w przekaz marketingowy, poprzez wykorzystanie nowych kanałów, nowych technologii, bo niewątpliwie to daje dzisiaj nowe możliwości zaskakiwania, intrygowania, czy wprowadzania klienta w świat marki w tak spektakularny, ciekawy i niebanalny sposób, który później przekłada się na konkretne reakcje i sukces biznesowy – Dariusz Andrian.

Istotą zmianą jest także rezygnacja z kategorii Digital.

– W wyniku dynamicznie zmieniających się mediów i strategii komunikacji postanowiliśmy zrezygnować z tej kategorii, ponieważ obecnie digital stał się nierozłączną i nieodrębną częścią komunikacji marketingowej. Stąd też staramy się nie wyróżniać poszczególnych mediów. Uważamy, że dla kampanii komunikacji interaktywnej jest miejsce w kategoriach produktowych czy usługowych i w kategoriach specjalnych – tłumaczy decyzję Marcin Gaworski, Dyrektor Zarządzający 180heartbeats + JUNG v. MATT i członek komitetu organizacyjnego Effie.

W tym roku, poza nowymi kategoriami, wydłużono również okres kwalifikacyjny zgłoszeń. W konkursie mogą brać udział kampanie marketingowe realizowane w Polsce od 1 stycznia 2013 do 31 marca 2014 roku.

Zmiany w tegorocznej edycji wypracował komitet organizacyjny w nowym składzie:

  • Izabela Albrychiewicz, MEC, Dariusz Andrian, VML Poland, Cezary Antoń, Fat baby
  • Marcin Gaworski, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Beata Golubińska, Starcom MediaVest Group
  • Szymon Gutkowski, DDB Warszawa, Monika Jabłońska, Good, Igor Kaleński, Saatchi&Saatchi Poland
  • Michał Kazimierczak, Young&Rubicam, Agnieszka Kosik, MediaCom Warszawa,
  • Łukasz Lewandowski, K2, Katarzyna Przewuska, Havas Worldwide, Olga Sobieraj, Ogilvy&Mather
  • Alena Suszycka, TBWATequila, Michał Wronecki, Brasil

Jury będzie oceniało projekty zgłoszone w 20 kategoriach (w tym w trzech nowych): Artykuły nieżywnościowe, Bankowość, Dobra konsumenckie, E-commerce / e-services / m-commerce, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR, Leki i suplementy diety, Media i rozrywka, Motoryzacja, Napoje, Pro bono, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoringu kultury i sportu, Retail, Telekomunikacja, Ubezpieczenia i inwestycje, Usługi, Żywność oraz kategorie specjalne: Launch, Limited budget, Long term marketing excellence, Technology & Innovation.

NowyMarketing jest patronem medialnym konkursu.