Eksperci Elephate wskazują, które e-sklepy z sektora odzieżowego, obuwniczego czy biżuteryjnego generują najwięcej ruchu organicznego w Polsce oraz jakie strategie i technologie pomagają im osiągać sukces.
Celem raportu jest wyróżnienie sklepów, które skutecznie wykorzystują e-commerce SEO do rozwoju biznesu i budowania widoczności w Google – a tym samym generują ruch organiczny, który w przeliczeniu na reklamy Google Ads miałby wartość aż 30 mln zł miesięcznie.
Zobacz również
Ruch organiczny w polskim e-commerce fashion przekroczył 82 mln wizyt miesięcznie
W lipcu 2025 branża fashion w Polsce wygenerowała aż 82 mln wizyt z wyników organicznych Google. To niemal 10% mniej niż w styczniu, kiedy liczba ta wynosiła 91 mln. Spadki eksperci Elephate wiążą z sezonowością, ale także z dynamicznym rozwojem AI – użytkownicy coraz częściej zadają pytania bezpośrednio w ChatGPT czy Perplexity, a Google testuje AI Overviews, co może ograniczać kliknięcia w wyniki wyszukiwania.

Źródło: Raport Elephate „SEO w e-commerce w fashion 2025”
– Moda to jeden z najbardziej konkurencyjnych segmentów e-commerce, a skuteczne SEO coraz częściej decyduje o ‘być albo nie być’ marki online. W naszym najnowszym raporcie pokazujemy, które sklepy generują największy ruch z Google i jakie strategie stoją za ich sukcesem. Przeanalizowaliśmy ponad 1000 sklepów – od technologii e-commerce, przez estymowany ruch, po wskaźniki Core Web Vitals. Do współpracy zaprosiliśmy także ekspertów z czołowych firm i platform, by raport był nie tylko rankingiem, ale realnym przewodnikiem po tym, co działa w SEO w 2025 roku – mówi Wojciech Mazur, CEO & Founder w Elephate.
Czy fundacja „Dzieci Są z Nami” oswaja sharenting? [OPINIE]
Które sklepy modowe radzą sobie najlepiej w SEO?
Zdecydowanym liderem w ruchu organicznym jest segment odzieżowy, który odpowiada za niemal połowę całego ruchu w branży fashion. Wysokie wyniki notują także sklepy z odzieżą sportową, które wyprzedzają pod względem wizyt takie segmenty jak biżuteria, zegarki, galanteria czy bielizna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wśród największych wzrostów w ostatnim półroczu wyróżniają się:
- decathlon.pl (+1 mln wizyt / +28%),
- wearmedicine.com (+410 tys. / +265%),
- renee.pl (+283 tys. / +32%).
Z kolei największe spadki zaliczyły domeny:
- pl.shein.com (-700 tys., spadek o 90%),
- modivo.pl (-680 tys. spadek o 50%),
- czy 4f.com.pl (-750 tys. spadek o 45%).
– Widoczność w Google to nie przypadek – to efekt tysięcy dobrze przemyślanych decyzji. W Decathlon od lat stawiamy na budowanie autorytetu tematycznego. Tworzymy treści, które realnie odpowiadają na potrzeby użytkowników, angażując w ten proces ekspertów, takich jak fizjoterapeuci czy dietetycy. Kluczowa jest też ścisła współpraca z agencjami SEO – ponieważ właśnie ta synergia i konsekwencja dają efekt kuli śnieżnej, który zapewnił nam miejsce w czołówce rankingu – mówi Piotr Gabalewicz, Leader Strategii SEO, Decathlon, lider rankingu w kategorii Streatwear.
Wschodzące gwiazdy e-commerce fashion – kto rośnie najszybciej?
Raport Elephate wyróżnia dwie kategorie dynamicznie rosnących marek:
- Rising Stars – sklepy, które przekroczyły barierę 100 tys. wizyt miesięcznych w ciągu ostatniego półrocza (np. vezzi.pl, sklep.feba.pl, bikinarium.pl).
- Early Risers – serwisy z ruchem ponad 50 tys. wizyt miesięcznych (np. eplecaki.pl, swarovski.com, ray-ban.com).
Eksperci podkreślają, że to moment, w którym warto przyspieszyć działania SEO, by utrzymać dynamikę wzrostu.
Platformy e-commerce a SEO – kto ma przewagę?
Najwięcej z 1 tys. sklepów z największym ruchem organicznym w branży fashion w Polsce działa na platformie Shoper (231 sklepów), ale to serwisy zbudowane na Magento i rozwiązania customowe generują średnio największy ruch organiczny. Wysoką jakość techniczną (Core Web Vitals) wykazują z kolei sklepy na oparte na Shopify, SOTE i AtomStore.
Średnia ocena wskaźników Core Web Vitals w branży fashion to solidne 7,6/10 – to znak, że większość sklepów dba o techniczne SEO i UX.
Źródło: Raport Elephate „SEO w e-commerce w fashion 2025”
Silne linkowanie i domeny .com – klucz do rozwoju SEO
W branży fashion nie ma efektów bez bogatego profilu linków. Sklepy z największym ruchem mają średnio 2920 unikalnych linkujących domen. Co piąty sklep działa na domenie .com – to często wybór globalnych marek z ekspozycją międzynarodową./
Ranking topowych marek: Polskie e-sklepy trzymają się mocno
Choć globalne platformy jak Zalando, Zara czy ASOS nadal dominują w rankingu, aż 70% z TOP20 sklepów pod względem ruchu organicznego to polskie marki. Konsumenci w Polsce chętnie wybierają krajowe sklepy – m.in. smyk.com, mohito.com, reserved.com, renee.pl czy housebrand.com.
Źródło: Raport Elephate „SEO w e-commerce w fashion 2025”
Cały raport Elephate „SEO w e-commerce w fashion 2025” pobierzesz >> TUTAJ.