Akcja „Energia jest w nas” ma promować ideę oszczędzania energii z pomocą tym, którzy są w potrzebie. Chcemy pokazać, jak wiele można zyskać ograniczeniem zużycia energii elektrycznej, a także wzmocnić społeczną wrażliwość na kwestię ochrony środowiska. Założeniem kampanii jest zebranie jak największej liczby internautów wspierających akcję „Energia jest w nas”, którzy swoim głosem i zaangażowaniem przyczynią się do przekazania super-energooszczędnego sprzętu marki Siemens rodzinnym domom dziecka. – Dzięki tej kampanii chcemy pokazać, że działając razem, możemy wywołać trwały efekt. Jeden człowiek nie jest w stanie zmienić świata. Prawdziwa siła płynie ze wspólnego działania – mówi Anna Drozdowska, Senior Brand Manager marki Siemens.
Pierwszą wybraną placówką był Rodzinny Dom Dziecka w Nowym Bronowie. W kwietniu br. Borys Szyc w imieniu marki Siemens przekazał sprzęt rodzinie Lewickich. Relację z tego wydarzenia jest dostępna na stronie energiajestwnas.pl. Obecność Borysa Szyca w akcji nie była przypadkowa, aktor zwraca baczną uwagę na ekologię i sam jest ojcem 8-letniej córeczki – Podobno jestem energetyczny. Ten nadmiar energii chcę zagospodarować pozytywnie, na przykład pomagając dzieciom – wyjaśnia aktor, który zwraca także baczną uwagę na ekologię – Jak wychodzę z pomieszczenia, gaszę światło. To samo mam, gdy biorę prysznic. Szybko zakręcam wodę, nie może się marnować! Pewnie trochę tak jest ze względu na zawód, czasami się spieszę – stwierdza Szyc z uśmiechem.
Zobacz również
W spotkaniu uczestniczył również m.in. Sławomir Zawadzki, specjalista ds. szkoleń firmy BSH, która jest właścicielem marki Siemens. Zawadzki przeprowadził krótki pokaz z instruktażem dla całej rodziny, by jak najlepiej mogli wykorzystywać możliwości sprzętu.
Akcja „Energia jest w nas” potrwa do końca 2012 roku i nie jest ograniczona ilościowo. Oznacza to, że za każde 10 000 nowych uczestników, Siemens przekaże sprzęt do kolejnego rodzinnego domu dziecka. Placówki są typowane przez Fundację Świętego Mikołaja, z którą marka Siemens współpracuje już od lat.
– Wybraliśmy Fundację Świętego Mikołaja jako organizację doskonale znającą specyfikę rodzinnych domów dziecka w Polsce. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Fundacji oraz licznym podejmowanym przez nią działaniom, mamy pewność, że energooszczędny sprzęt marki Siemens trafi do najbardziej potrzebujących – dodaje Anna Drozdowska.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Każdy dom dziecka otrzyma energooszczędny zestaw składający się z pralki, zmywarki i lodówko-zamrażarki marki Siemens. Dzięki nowym urządzeniom obdarowane placówki znacznie ograniczą swoje zużycie energii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizatorem spotkania dzieci z Borysem Szycem była krakowska agencja interaktywna Insignia.