ESG w praktyce: Amica przerabia zużyte bannery reklamowe

Grupa Amica w ramach swoich działań w dziedzinie zrównoważonego rozwoju zdecydowała się na upcycling bannerów reklamowych, które zamiast trafić do utylizacji, zostały przerobione na funkcjonalne popularne torby - nerki. To pierwsza tego typu inicjatywa producenta sprzętu AGD i jak podkreślają przedstawiciele organizacji z pewnością nie ostatnia.
O autorze
1 min czytania 2023-12-16

W kontekście zrównoważonego rozwoju i rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa, ważne staje się poszukiwanie alternatywnych rozwiązań dla tradycyjnych zużytych materiałów. Często stanowią one wyzwanie dla środowiska naturalnego oraz są źródłem estetycznego zanieczyszczania przestrzeni. Przeciwdziałając temu, Grupa Amica zdecydowała, aby banery, które spełniły już swoją rolę, zamiast trafić do utylizacji, zyskały drugie życie.

Za upcycling bannerów reklamowych i ich przerobienie na nerki (saszetki), odpowiedzialna jest firma PANATO. Wybór tej firmy przez Grupę Amica jest nieprzypadkowy – nie tylko przedstawiła najbardziej kreatywna ofertę i posiada największe doświadczenie w tego typu działaniach, ale również, co bardzo ważne, jest przedsiębiorstwem społecznym, które tworzy miejsca pracy dla osób z niepełnosprawnościami. Ponadto, zlecając wykonanie prac właśnie tej firmie, Amica wsparła inne działania, ukierunkowane na promowanie i rozwój ekonomii społecznej.

Przygotowane produkty zostaną wykorzystane wewnątrz firmy wśród pracowników Grupy Amica i będą mogły służyć przez wiele kolejnych lat.

– Inicjatywa ta doskonale wpisuje się w działania zrównoważonego rozwoju Grupy Amica, które przedstawiamy w corocznym raporcie publikowanym przez naszą organizację. Chcemy wzmacniać pozytywny wpływ w przestrzeni społecznej – zarówno jako pracodawca, jak i producent urządzeń AGD. Troska o środowisko jest dla nas kluczowa, a odpowiedzialne zarządzanie odpadami jest jednym z celów naszej strategii ESG. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak wyszedł upcycling banerów. Jest to pierwszy tego typu projekt zrealizowany przez naszą firmę i z pewnością nie ostatni – mówi Justyna Glaza, ESG Manager Grupy Amica.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tylko w 2022 roku Amica przekazała 3,4 mln zł na inicjatywy społeczne i programy, których beneficjentem są ogólnopolskie i lokalne społeczności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing