…z agencjami powoli uczą się, z czym to się je. Wbrew ogólnie przyjętemu przekonaniu, to zdecydowanie więcej niż organizowanie imprez.
Event marketing, czyli to, co łączy ze sobą marketing, PR i nawet CSR. To pole działania copywriterów, event managerów, social media specjalistów. Event marketing to także okazja do spotkania dla ATLu i BTLu. Często wykorzystywanymi narzędziami w tym obszarze są akcje ambientowe i flashmoby.
Zobacz również
Upraszczając nieco – nie ważne co, nie ważne jak, ważne, że pomysłowo, fajnie i skutecznie. Zaskakujące, a przez to najlepsze pomysły, czasem pojawiają się tam, gdzie budżety są najmniejsze. Często więc event marketing daje szansę zaistnieć nie tylko podmiotom, które dysponują ogromną pulą środków. Choć – jak wiadomo pieniądze eventom nie szkodzą. Przykłady? Proszę bardzo.
W 2012 roku kanał TNT, emitujący największe hity filmowe oraz wyjątkowe, własne produkcje serialowe, został wprowadzony w Belgii. Zapowiedź uruchomienia nowej stacji telewizyjnej odbyła się z niecodzienny rozmachem. Event marketing w najwyższej formie, w dodatku z zawirusowaniem mediów społecznościowych – film mówi sam za siebie.
Coca-Cola przed premierą przygód agenta 007 rozdawała bilety na specjalny pokaz filmu. Co więcej, zrobiła to w naprawdę wyjątkowy sposób. Idealne połączenie eventu, premiery i viral marketingu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Największe premiery kinowe zawsze wzbudzają wiele emocji. Mistrzem w zapowiadaniu tego typu wydarzeń jest Robert Downey Jr. Starcie ikony amerykańskich superbohaterów z milionerem wykorzystującym nowe technologie, to gwarancja mocnych wrażeń. Atmosferę przed premierą filmu Capitan America: Civil War podgrzewali również aktorzy w social mediach. Jak filmowy Ironman poradził sobie z Kapitanem Ameryką w jednym z supermarketów? I znów – można opowiadać, ale lepiej zobaczyć:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Również w Polsce możemy spotkać coraz więcej dobrych praktyk związanych z event marketingiem. Opener Festiwal to marka sama w sobie, właśnie dlatego, że nieustannie utrzymuje bardzo wysoki poziom działań marketingowych, szczególnie w social mediach. Pamiętają, że kluczową cechą event marketingu jest dwukierunkowość komunikacji. Dzięki produkowanym wydarzeniom, organizatorzy oddziałują bezpośrednio na uczestników. Jednocześnie dzięki bezpośredniej formie kontaktu, mają okazję na poznanie postaw i opinii odbiorców wydarzenia – w tym przypadku koncertów. W roku 2015 event marketing nie skończył się wraz z zakończeniem festiwalu. Dzięki Facebookowi, Snapchatowi i Instagramowi zespół Opener’a nie pozwalał zapomnieć o festiwalu. A wszystko po to, żeby uczestnicy nawet opuszczając teren lotniska Kosakowo, mieli ochotę wrócić tam za rok. I zadziałało, na festiwal w 2016 sprzedano rekordową liczbę biletów.