EventInfo lokalnie w Krakowie – case study

Rok w rok mówi się o tym, że to właśnie tu i teraz przyszedł czas na wszystko, co mobilne. O tym jednak nie zdecydują raporty, tylko użytkownicy używający lub nie daną aplikację. Tej twardej weryfikacji poddała się krakowska, mobilna aplikacja EventInfo.
O autorze
1 min czytania 2013-07-19

Cel

Działania miały na celu zbudowanie świadomości istnienia aplikacji wśród posiadaczy smartfonów mieszkających na terenie Krakowa i w okolicach miasta. Ponadto celem kampanii było zachęcenie osób w wieku 18 – 34 lata do pobrania aplikacji EventInfo na smartfona i zagranie w prostą, mobilną grę umożliwiającą zdobycie atrakcyjnych zniżek w barze i innych promocji.

Działanie

Akcja promocyjna była prowadzona od kwietnia do końca czerwca. W celu dotarcia do potencjalnych użytkowników aplikacji zorganizowano akcję ambientową w przestrzeni miejskiej. Dwóch tancerzy spontanicznie między sobą prowadziło taneczną bitwę na najbardziej zaludnionych przystankach w Krakowie.

Dodatkowo przekaz wzmocniono kampanią Google AdWords skierowaną dla Krakowa i okolic pozycjonowaną w serwisach o charakterze rozrywkowym oraz płatnymi formami reklamowymi na Facebooku w postaci reklam przeznaczonych wyłącznie dla posiadaczy urządzeń mobilnych, namawiających do zagrania w mobilną grę, umożliwiającą wygranie imprezowych nagród np. darmowych wejściówek do klubu. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dla internetowych form reklamy opracowano specjalny landing page, z którego potencjalny użytkownik mógł dowiedzieć się, jakie korzyści niesie za sobą działanie aplikacji. Ponadto przeprowadzono redesign strony internetowej aplikacji wyszczególniając korzyści, jakie daje aplikacja, na bieżąco publikowano najważniejsze informacje związane z aplikacją na blogu i w social mediach oraz dystrybuowano newsletter wśród zarejestrowanych użytkowników. Dodatkowo w momencie wygrania nagrody przez użytkownika aplikacji, na jego facebookowym profilu pojawiała się krótka informacja o wygranej w formie grafiki przekierowującej do statycznej strony ze szczegółowymi informacjami o nagrodzie oraz zawierającej odnośnik do fanpage’a lokalu fundującego nagrodę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pod koniec czerwca aplikacja EventInfo otworzyła się na 15 miast w Polsce tj. Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice, Białystok, Gdynia, Częstochowa, Sosnowiec, Toruń i Bielsko-Biała, bez możliwości zagrania w grę oraz wglądu w aktualne promocje i zniżki. Działanie to zostało wsparte ponad tygodniową akcją w formie promowanego postu na Facebooku.

Efekty

Przekazy reklamowe kierowane za pomocą akcji ambientowej oraz internetowych form reklamy dostosowano do potencjalnych użytkowników aplikacji oraz pozycjonowano je w miejscach możliwie najczęstszego punktu styku potencjalnych użytkowników. Aplikacja w ciągu 3 miesięcy zgromadziła ponad 3000 zainstalowań, z czego aktywnie z aplikacji korzysta ⅓ osób.