Cel
Działania miały na celu zbudowanie świadomości istnienia aplikacji wśród posiadaczy smartfonów mieszkających na terenie Krakowa i w okolicach miasta. Ponadto celem kampanii było zachęcenie osób w wieku 18 – 34 lata do pobrania aplikacji EventInfo na smartfona i zagranie w prostą, mobilną grę umożliwiającą zdobycie atrakcyjnych zniżek w barze i innych promocji.
Działanie
Akcja promocyjna była prowadzona od kwietnia do końca czerwca. W celu dotarcia do potencjalnych użytkowników aplikacji zorganizowano akcję ambientową w przestrzeni miejskiej. Dwóch tancerzy spontanicznie między sobą prowadziło taneczną bitwę na najbardziej zaludnionych przystankach w Krakowie.
Zobacz również
Dodatkowo przekaz wzmocniono kampanią Google AdWords skierowaną dla Krakowa i okolic pozycjonowaną w serwisach o charakterze rozrywkowym oraz płatnymi formami reklamowymi na Facebooku w postaci reklam przeznaczonych wyłącznie dla posiadaczy urządzeń mobilnych, namawiających do zagrania w mobilną grę, umożliwiającą wygranie imprezowych nagród np. darmowych wejściówek do klubu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dla internetowych form reklamy opracowano specjalny landing page, z którego potencjalny użytkownik mógł dowiedzieć się, jakie korzyści niesie za sobą działanie aplikacji. Ponadto przeprowadzono redesign strony internetowej aplikacji wyszczególniając korzyści, jakie daje aplikacja, na bieżąco publikowano najważniejsze informacje związane z aplikacją na blogu i w social mediach oraz dystrybuowano newsletter wśród zarejestrowanych użytkowników. Dodatkowo w momencie wygrania nagrody przez użytkownika aplikacji, na jego facebookowym profilu pojawiała się krótka informacja o wygranej w formie grafiki przekierowującej do statycznej strony ze szczegółowymi informacjami o nagrodzie oraz zawierającej odnośnik do fanpage’a lokalu fundującego nagrodę.
Pod koniec czerwca aplikacja EventInfo otworzyła się na 15 miast w Polsce tj. Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice, Białystok, Gdynia, Częstochowa, Sosnowiec, Toruń i Bielsko-Biała, bez możliwości zagrania w grę oraz wglądu w aktualne promocje i zniżki. Działanie to zostało wsparte ponad tygodniową akcją w formie promowanego postu na Facebooku.
Efekty
Przekazy reklamowe kierowane za pomocą akcji ambientowej oraz internetowych form reklamy dostosowano do potencjalnych użytkowników aplikacji oraz pozycjonowano je w miejscach możliwie najczęstszego punktu styku potencjalnych użytkowników. Aplikacja w ciągu 3 miesięcy zgromadziła ponad 3000 zainstalowań, z czego aktywnie z aplikacji korzysta ⅓ osób.