Facebook Creative Shop uruchomił program PockeTVCs, który prezentuje kreatywne porady dla marek oraz agencji na temat tego jak dostosowywać reklamy telewizyjne do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. PockeTVCs to nowatorskie podejście do optymalizacji mobilnych reklam wideo, które wyróżnia się efektywnym wykorzystaniem dostępnych zasobów skupionym na zwiększeniu popularności marki przy niewielkich kosztach produkcji
Już ponad trzy czwarte wszystkich wyświetleń materiałów wideo odbywa się na urządzeniach mobilnych. Coraz więcej marek inwestuje w dostosowanie dostępnych zasobów do wyświetlania na smartfonach i tabletach, dlatego w ciągu ostatniego roku Facebook Creative Shop pracował z ponad 250 markami i agencjami na całym świecie, aby stworzyć fundamenty programu PockeTVCs
Zobacz również
Jedną z wspomnianych firm była marka Old Spice, która przeprowadziła kampanię promującą swoje produkty w Polsce. Celem kampanii było zwiększenie udziału w rynku dezodorantów w sprayu tak, aby dorównały poziomem dezodorantom w sztyfcie, oraz zwiększenie świadomości marki poprzez wykorzystanie ambasadorów i komunikację szerokiego wyboru dostępnych zapachów. Kampania okazała się dużym sukcesem – wskaźnik zapamiętywalności reklamy był równy 40 punktów i był o 17 punktów wyższy, niż w przypadku reklamy telewizyjnej. Ten sam wskaźnik dla sekwencji reklamowej wzrósł 28-krotnie i był o 6 punktów wyższy niż w przypadku reklamy telewizyjnej. Niemal wszystkie badania pomiarowe pokazały, że w porównaniu z klasycznymi reklamami telewizyjnymi, PockeTVCs były bardziej efektywne, ponieważ lepiej wpływały na wzrost popularności.
„Każda duża marka wyprodukowała chociaż jedną reklamę telewizyjną, ale nie wszystkie reklamy tego typu są dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. PockeTVC to podejście, które pozwala niskim kosztem optymalizować zasoby reklamowe marek do wyświetlania na smartfonach i tabletach. Nasze doświadczenia pokazują, że im bardziej eksperymentujemy z przekazywaniem jasnych wiadomości w intrygujący sposób, tym lepiej nasze produkcje radzą sobie w środowisku mobilnym. Większość reklam telewizyjnych cechuje się liniową historią, przedstawiającą markę lub jej szczególne walory na samym końcu. Średni czas poświęcany pojedynczym postom na urządzeniach mobilnych to 1,7 sekundy. Dlatego w przypadku filmów kluczowe jest pierwsze kilka sekund, które dają możliwość szybkiego przyciągnięcia uwagi odbiorcy poprzez pokazanie najciekawszych kadrów.” – powiedziała May Seow, Global Story Director, Facebook Creative Shop.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing