Facebook lekarstwem na niechciane prezenty?- badanie McCann Truth Central o świątecznych zakupach

„Cała prawda o zakupach” to kompleksowe badanie, którego wyniki McCann Truth Central ogłosi w marcu 2014 roku. Obejmie ono najważniejsze trendy zakupowe, motywacje i zwyczaje związane z robieniem zakupów we wszystkich możliwych kontekstach, w różnych kręgach kulturowych.
O autorze
2 min czytania 2013-12-02

Jako przedsmak już dzisiaj prezentujemy fragmenty dotyczące zakupów świątecznych.

Jak będą wyglądały tegoroczne zakupy świąteczne?

Bardzo mobilnie i bardzo internetowo – bo nasi konsumenci coraz bardziej rozumieją korzyści, jakie daje im korzystanie z internetu i smartfonów. W związku z tym, że coraz chętniej dzielimy się naszymi prezentowymi marzeniami w mediach społecznościowych, jest też duża szansa, że dostaniemy mniej swetrów i skarpetek, które po Świętach stają się tylko utrapieniem, a więcej rzeczy, o które po prostu poprosimy i pokażemy na naszych profilach. Wszystko wskazuje też na to, że Święta 2013, spędzimy ciesząc się z prezentów nie tylko off-line, ale także online – chwaląc się nimi jeszcze częściej niż w roku ubiegłym na serwisach społecznościowych – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup.

9 prawd o świątecznych zakupach 2013:

  1. Święty Mikołaj jest coraz sprytniejszy – 48% młodych ludzi na świecie pokazuje prezenty, o których marzy, na swoim profilu na Facebooku.
  2. Operacja „święta” – ponad ¼ Brytyjczyków zakupy świąteczne kojarzą się z „operacją militarną”, zaś ponad połowie mieszkańców USA z „wyrywaniem zęba”. Na rynkach rozwijających okres ten postrzega się albo jako „wygraną na loterii”, albo jako „grę w ulubioną grę”.
  3. Niezastąpione elfy – prawie 1/3 konsumentów na świecie z przyjemnością zleciłaby zrobienie swoich świątecznych zakupów komuś innemu.
  4. Sprzedawco, na ratunek! – prawie połowa młodych konsumentów w USA ma poczucie, że ich ulubione sklepy znają lepiej ich preferencje zakupowe niż ich rodzice.
  5. Mimo wszystko w sklepie – gdzie konsumenci będą robili zakupy w tym roku? 68% – w sklepie, 4% – za pomocą komórki, 28% – w Internecie
  6.  Byle nie za wcześnie – 57% konsumentów na świecie uważa, że świąteczne reklamy pojawiają się zdecydowanie za szybko.
  7. Podzielony świat – skutki kryzysu ekonomicznego są nadal odczuwane w Europie Zachodniej i USA. Konsumenci w tych krajach deklarują, że wydadzą mniej na zakupy świąteczne niż w roku ubiegłym. Na rynkach takich jak Meksyk, Brazylia, Indie czy Chiny konsumenci wierzą, że ich tegoroczne zakupy będą bogatsze niż w 2012 roku.
  8. Ile wydamy w te Święta? – 667 dolarów – tyle przeciętnie na prezenty świąteczne wyda statystyczny Amerykanin (dla porównania firma doradcza Deloitte szacuje, że w Polsce będzie to około 616 złotych).
  9. Uważajcie na obwód w talii – 70% konsumentów na świecie czuje, że sezon świąteczny to czas, kiedy można sobie pofolgować. Co ciekawe myśli tak tylko 46% Amerykanów. 

McCann Truth Central przeprowadził badanie internetowe na ponad 10 000 osobach w 11 państwach na świecie, m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Francji, Hiszpanii, Indiach i Afryce Południowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj