Branża gamingowa nieustannie rośnie i zyskuje na popularności, stając się tym samym najdynamiczniej rozwijającą się branżą rozrywkową. Gracze coraz częściej grają na platformach innych niż gamingowe, gry na konsole i urządzenia mobilne zaczynają rywalizować w tym samym segmencie, a firma odnotowuje wzrastającą rolę reklamy w świecie gier. Ponadto raport zawiera analizę głównych trendów na rynku gier na urządzenia mobilne i konsole oraz omówienie kierunku, w jakim podąża branża, a główne w wnioski to:
- 5G jest przyszłością: pojawienie się 5G może wstrząsnąć branżą, podobnie jak pojawienie się modeli subskrypcji i gier w chmurze (na rynkach rozwiniętych i wschodzących).
- styl grania ewoluuje: preferencje graczy zmieniają się dzięki dywersyfikacji lub grom mobilnym oraz rosnącemu apetytowi na znane marki.
- podstawą budowania wartości jest sentyment: reklamy są wartościowe wtedy, gdy są wymienne na nagrody w grze, natomiast deweloperzy upatrują sukcesu dzięki mieszanym modelom monetyzacji.
- siłą społeczności gamingowej jest poczucie wspólnoty: społeczność zawsze była ważna, a dziś dla graczy zarówno na urządzenia mobilne, jak i konsoli, odgrywa ona ważną rolę w odkrywaniu, zakupach, rozgrywce czy też pod kątem wzajemnej lojalności.
Cały raport dostępny jest na stronie.