Facebook Trends październik 2025: Polacy zmobilizowani do pomagania polskim biznesom

facebook trends październik 2025 sotrender
Zobacz, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Facebooka w październiku 2025 według raportu Facebook Trends Sotrender.
O autorze
2 min czytania 2025-11-13

Październik dostarczył nam kolejnych doskonałych przykładów na to, jak Polacy potrafią się wspierać i jednoczyć w trudnych sytuacjach.

Sprawdź pełny raport Facebook Trends październik 2025. Co ważne, od października 2025 roku, na skutek zmian w API Facebooka, rankingi z liczbą fanów zostały zmienione na rankingi prezentujące liczbę obserwujących.

Pożar w polskiej firmie i mobilizacja Polaków

Pod koniec miesiąca doszło do pożaru w polskiej firmie Dary Natury. Po zdarzeniu opublikowano rolkę, w której występuje sam właściciel i opowiada o całym zdarzeniu i jego skutkach. Zachęca również do zakupu produktów, by wesprzeć firmę w tym trudnym okresie.

Internauci nie zawiedli – wsparcie i zaangażowanie było ogromne, co pozwoliło dotrzeć z komunikatem do jeszcze większej liczby odbiorców. Rolka, gromadząc ponad 16 tys. udostępnień i ponad 30 tys. reakcji znalazła się wśród 15 najbardziej angażujących postów na całym Facebooku w minionym miesiącu.

W kategorii FMCG zarówno profil marki, jak i wspomniana rolka, były najbardziej angażujące.

Na ratunek uprawom

Swój apel o pomoc, tym razem rolnikom, wystosował również polityk Damian Żurawski. Radny z Sosnowca znany jest ze swojego zaangażowania w walkę o dobro ludzi i zwierząt – i nie inaczej było tym razem. Na początku miesiąca polityk opublikował dwa posty na swoim Facebooku – jeden z apelem o pomoc hodowcy papryk, a drugi – hodowcy pieczarek.

Odzew był jeszcze większy niż w przypadku Darów Natury. Obydwa posty Żurawskiego były najbardziej angażującymi postami na całym Facebooku w październiku, gromadząc po 30 tys. udostępnień każdy.

Niekończące się gesty dobroci

W październiku nie brakowało również innych gestów wsparcia.

W Poznaniu dwunastolatkowie zatroskani o los swojej chorej koleżanki ze szkoły postanowili jej pomóc. Zwrócili się do legendarnej poznańskiej kawiarni Kociak, w której zaproponowali występ z muzyką klasyczną, by w ten sposób zbierać pieniądze potrzebne na leczenie przyjaciółki. Właściciele kawiarni nie tylko chętnie zaangażowali się w akcję, ale zachęcili również inne lokale gastronomiczne do wzięcia w niej udziału.

Post z informacją o zbliżającym się występie uczniów był trzecim najbardziej angażującym postem w kategorii „miejsca” oraz numerem jeden w kategorii „kawiarnie”.

Pod względem łącznej liczby aktywności profil kawiarni ponownie objął pozycję lidera w kategorii „kawiarnie”.

Wielkimi krokami zbliża się również powrót akcji Nakarm Psa z OLX. Choć 18. edycja jest dopiero w trakcie przygotowań, w październiku internauci mogli zgłaszać schroniska, które miałyby wziąć w niej udział. Post na profilu OLX, w którym dokonywać można było zgłoszeń, był najbardziej angażującym postem w całej kategorii „handel”.

Dodatkowo, profil marki awansował o 249 pozycji na miejsce 19. pod względem łącznej liczby aktywności na profilu.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Facebook Trends wrzesień 2025: serial „1670” zdominował komunikację marek