Facebook tworzy system płatności online

Facebook tworzy system płatności online
Facebook z funkcją płatności online już wkrótce? Rynek płatności online w ostatnich latach gwałtownie się rozszerza. Nic więc dziwnego, że systemem płatności mobilnych zainteresował się także społecznościowy kolos ­ Facebook.
O autorze
1 min czytania 2015-02-09

Choć pogłoski o rychłym wkroczeniu Facebooka do sfery zdominowanej przez PayPal krążą od już jakiegoś czasu, wciąż nie znamy szczegółów dotyczących terminu ani zasad korzystania z systemu.

Stworzona przez Marka Zuckerberga sieć społecznościowa to miliard użytkowników, z których co najmniej połowa codziennie loguje się na swoje konto. Twórcy serwisu doskonale wiedzą, jak wielki to potencjał i wykorzystują go na wiele sposobów. Facebook działa już jako środowisko dla twórców gier oraz aplikacji czy platforma reklamowa. System płatności wydaje się więc być naturalnym krokiem w rozwoju społecznościowego imperium. W czerwcu 2014 roku Zuckerberg zatrudnił byłego prezesa spółki PayPal, a kilka tygodni później poinformował o pracach nad systemem płatności dla użytkowników mobilnych. Wiadomo, że moduł płatności prawdopodobnie dołączony zostanie do Messengera i będzie prosty oraz szybki w obsłudze. System miałby umożliwiać płatności za różne usługi internetowe oraz przesłanie pieniędzy wybranej osobie, a wykonanie przelewu byłoby tak łatwe, jak dołączenie zdjęcia do wiadomości.

Rynki finansowe są obecnie nierozerwalnie połączone z branżą IT. Systemy transakcyjne czy giełdowe dzięki zaawansowanym technologiom działają sprawnie i błyskawicznie. Istnieje coraz szerszy dostęp do łatwych płatności wykonywanych za pomocą komputera lub aplikacji mobilnych, np. portal taki jak Azimo umożliwia szybkie i bezpieczne przekazy międzynarodowe. Czy mobilne płatności udostępnione przez Facebook wzbudzą zainteresowanie i zaufanie internetowej społeczności? Firma nawiązała już współpracę z trzema londyńskimi spółkami oferującymi mobilne systemy, Są to TransferWise, Moni Technologies i Azimo. Czas pokaże, czy narzędzie oferowane przez Facebook okaże się równie sprawne i bezpieczne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj