11 października corocznie na całym świecie obchodzony jest tzw. Coming Out Day, który ściśle związany jest ze społecznością LGBT+. W tym roku z okazji tego wydarzenia Facebook postanowił wprowadzić serię naklejek na zdjęcia profilowe z „tęczowymi” hasłami, wspierającymi społeczności nieheteronormatywne. Ponadto, w ramach współpracy z kilkoma organizacjami – m.in. Sara Foundation czy It Gets Better Project – w portalu pojawiły się krótkie poradniki dla rodzin i opiekunów osób LGBT+.
Wspomniane naklejki pojawiły się w wielu państwach na świecie, w których dostępny jest Facebook. Niektóre kraje zostały jednak celowo pominięte – m.in. Afganistan, Białoruś, Irak, Pakistan, Rosja, a także Polska.
Zobacz również
Jak napisali przedstawiciele portalu w komentarzu do wpisu na temat naklejek na profilu LGBTQ@Facebook, na tzw. czarnej liście znalazły się te państwa, w których społeczności LGBT+ są szykanowane i nierzadko ich życie znajduje się w niebezpieczeństwie.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Angażowanie się marek w kwestie polityczne i światopoglądowe budzi mieszane uczucia polskich konsumentów, pokazuje badanie Wavemaker. Przeważają zwolennicy aktywizmu, którzy twierdzą, że firmy też muszą brać odpowiedzialność za to jak wygląda świat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Na początku sierpnia br. Zalando ruszyło z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane skalą homofobii w Polsce. Celem projektu „Historie ukryte w ubraniach” było pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.