Format ten – niedostępny jeszcze oficjalnie w serwisie – oferuje już teraz jako jedyna w Polsce agencja Social Signals (Grupa ClickAd).
Facebook’s Local Awareness maksymalnie optymalizuje koszty i potęguje konwersję wychwytując mobilnych użytkowników Facebooka, którzy przebywają w określonym promieniu od wybranej (reklamowanej) lokalizacji. Local Awareness pozwala na:
Zobacz również
- zawężenie promienia zasięgu reklamy do 1 km,
- dodatkowe spersonalizowanie reklamy poprzez wyodrębnienie grupy docelowej np.: określonej płci, wieku
- planowanie okresu czasu, w jakim reklamę będą mogli widzieć użytkownicy Facebooka przebywający w zasięgu punktu,
- wyświetlenie użytkownikom lokalizacji punktu na mapie,
- pokierowanie użytkownika do punktu sprzedaży za pomocą GPS.
Reklamy wyświetlane za pomocą Facebook’s Local Awareness mają priorytet nad innymi reklamami w News Feed i precyzyjnie trafiają tylko do tych klientów, którzy w danym momencie są najbardziej skłonni do natychmiastowego zakupu. Tworzy to wyjątkowy potencjał sprzedażowy w przypadku sklepów znajdujących się w galeriach handlowych i centrach miast, gdzie punkty handlowe i usługowe znajdują się w bliskiej odległości od siebie. Facebook’s Local Awareness pozwala, np.:
- dotrzeć z konkurencyjną ofertą do klientów będących w trakcie podejmowania decyzji zakupowej w innym pobliskim sklepie tej samej branży,
- szybko skłonić do skorzystania z oferty specjalnej z okazji np. Walentynek, czy innych świąt, kiedy wiadomo, że klienci szukają określonego rodzaju prezentów,
- zainteresować ofertą klientów korzystających z multipleksów i kin znajdujących się w galerii,
- powiadomić o aktualnych promocjach użytkowników spędzających wolny czas w strefie restauracyjnej galerii handlowej,
- skłonić do skorzystania z promocji rodziców, czekających na dzieci bawiące się w zamkniętych strefach zabaw.
Local Awareness może być wykorzystywane m.in. do:
- natychmiastowego reagowania na czynniki zewnętrzne, np. pogodę, odpowiadając na bieżąco potrzebom konsumentów,
- dotarcia do użytkowników zamieszkujących w pobliżu
- utrzymywania kontaktu ze stałymi klientami, powiadamiania o zmieniających się godzinach otwarcia punktu i aktualnych promocjach, tworząc atmosferę indywidualnego podejścia do klienta,
- szybkiego upłynnienia towarów ze zbliżającą się datą ważności, np.: drogerie, apteki.
Na świecie dostęp do tej funkcji mają nieliczni. W Polsce reklamy Facebook’s Local Awareness, jako pierwsi w naszym kraju oferują SocialSignals. „Local Awareness to najnowsza odpowiedź Facebooka na trend SoLoMo (Social, Local, Mobile). Format ten wpisuje się także idealnie w działania performance, stanowiące podstawę prowadzonych przez nas działań w Social Media” – mówi Ewa Wituszyńska, Managing Director agencji – „Cieszymy się, że możemy jako pierwsi w Polsce zaoferować to rozwiązanie naszym klientom i ponownie umożliwić im wyprzedzenie konkurencji. Ma to szczególnie duże znaczenie w trwającym już okresie przedświątecznym”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Narzędzie Local Awareness wykorzystane w fazie testów przez jedną z amerykańskich sieci restauracji OSF pozwoliło osiągnąć 30-krotny zwrot 2 tys. dolarów zainwestowanych w kampanię.
Słuchaj podcastu NowyMarketing