TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Facebook’s Local Awareness – nowa funkcjonalność jest już dostępna w Polsce

Funkcja Facebook’s Local Awareness zawężająca grono odbiorców reklamy do użytkowników znajdujących się w danym momencie w najbliższej odległości od punktu sprzedaży jest już wykorzystywana w Polsce.
O autorze
2 min czytania 2014-12-08

Format ten – niedostępny jeszcze oficjalnie w serwisie – oferuje już teraz jako jedyna w Polsce agencja Social Signals (Grupa ClickAd).

Facebook’s Local Awareness maksymalnie optymalizuje koszty i potęguje konwersję wychwytując mobilnych użytkowników Facebooka, którzy przebywają w określonym promieniu od wybranej (reklamowanej) lokalizacji. Local Awareness pozwala na:

  • zawężenie promienia zasięgu reklamy do 1 km,
  • dodatkowe spersonalizowanie reklamy poprzez wyodrębnienie grupy docelowej np.: określonej płci, wieku
  • planowanie okresu czasu, w jakim reklamę będą mogli widzieć użytkownicy Facebooka przebywający w zasięgu punktu,
  • wyświetlenie użytkownikom lokalizacji punktu na mapie,
  • pokierowanie użytkownika do punktu sprzedaży za pomocą GPS.

Reklamy wyświetlane za pomocą Facebook’s Local Awareness mają priorytet nad innymi reklamami w News Feed i precyzyjnie trafiają tylko do tych klientów, którzy w danym momencie są najbardziej skłonni do natychmiastowego zakupu. Tworzy to wyjątkowy potencjał sprzedażowy w przypadku sklepów znajdujących się w galeriach handlowych i centrach miast, gdzie punkty handlowe i usługowe znajdują się w bliskiej odległości od siebie. Facebook’s Local Awareness pozwala, np.:

  • dotrzeć z konkurencyjną ofertą do klientów będących w trakcie podejmowania decyzji zakupowej w innym pobliskim sklepie tej samej branży,
  • szybko skłonić do skorzystania z oferty specjalnej z okazji np. Walentynek, czy innych świąt, kiedy wiadomo, że klienci szukają określonego rodzaju prezentów,
  • zainteresować ofertą klientów korzystających z multipleksów i kin znajdujących się w galerii,
  • powiadomić o aktualnych promocjach użytkowników spędzających wolny czas w strefie restauracyjnej galerii handlowej,
  • skłonić do skorzystania z promocji rodziców, czekających na dzieci bawiące się w zamkniętych strefach zabaw.

Local Awareness może być wykorzystywane m.in. do:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • natychmiastowego reagowania na czynniki zewnętrzne, np. pogodę, odpowiadając na bieżąco potrzebom konsumentów,
  • dotarcia do użytkowników zamieszkujących w pobliżu
  • utrzymywania kontaktu ze stałymi klientami, powiadamiania o zmieniających się godzinach otwarcia punktu i aktualnych promocjach, tworząc atmosferę indywidualnego podejścia do klienta,
  • szybkiego upłynnienia towarów ze zbliżającą się datą ważności, np.: drogerie, apteki.

Na świecie dostęp do tej funkcji mają nieliczni. W Polsce reklamy Facebook’s Local Awareness, jako pierwsi w naszym kraju oferują SocialSignals. „Local Awareness to najnowsza odpowiedź Facebooka na trend SoLoMo (Social, Local, Mobile). Format ten wpisuje się także idealnie w działania performance, stanowiące podstawę prowadzonych przez nas działań w Social Media” – mówi Ewa Wituszyńska, Managing Director agencji – „Cieszymy się, że możemy jako pierwsi w Polsce zaoferować to rozwiązanie naszym klientom i ponownie umożliwić im wyprzedzenie konkurencji. Ma to szczególnie duże znaczenie w trwającym już okresie przedświątecznym”.

Narzędzie Local Awareness wykorzystane w fazie testów przez jedną z amerykańskich sieci restauracji OSF pozwoliło osiągnąć 30-krotny zwrot 2 tys. dolarów zainwestowanych w kampanię.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się