Facebook’s Local Awareness – nowa funkcjonalność jest już dostępna w Polsce

Funkcja Facebook’s Local Awareness zawężająca grono odbiorców reklamy do użytkowników znajdujących się w danym momencie w najbliższej odległości od punktu sprzedaży jest już wykorzystywana w Polsce.
O autorze
2 min czytania 2014-12-08

Format ten – niedostępny jeszcze oficjalnie w serwisie – oferuje już teraz jako jedyna w Polsce agencja Social Signals (Grupa ClickAd).

Facebook’s Local Awareness maksymalnie optymalizuje koszty i potęguje konwersję wychwytując mobilnych użytkowników Facebooka, którzy przebywają w określonym promieniu od wybranej (reklamowanej) lokalizacji. Local Awareness pozwala na:

  • zawężenie promienia zasięgu reklamy do 1 km,
  • dodatkowe spersonalizowanie reklamy poprzez wyodrębnienie grupy docelowej np.: określonej płci, wieku
  • planowanie okresu czasu, w jakim reklamę będą mogli widzieć użytkownicy Facebooka przebywający w zasięgu punktu,
  • wyświetlenie użytkownikom lokalizacji punktu na mapie,
  • pokierowanie użytkownika do punktu sprzedaży za pomocą GPS.

Reklamy wyświetlane za pomocą Facebook’s Local Awareness mają priorytet nad innymi reklamami w News Feed i precyzyjnie trafiają tylko do tych klientów, którzy w danym momencie są najbardziej skłonni do natychmiastowego zakupu. Tworzy to wyjątkowy potencjał sprzedażowy w przypadku sklepów znajdujących się w galeriach handlowych i centrach miast, gdzie punkty handlowe i usługowe znajdują się w bliskiej odległości od siebie. Facebook’s Local Awareness pozwala, np.:

  • dotrzeć z konkurencyjną ofertą do klientów będących w trakcie podejmowania decyzji zakupowej w innym pobliskim sklepie tej samej branży,
  • szybko skłonić do skorzystania z oferty specjalnej z okazji np. Walentynek, czy innych świąt, kiedy wiadomo, że klienci szukają określonego rodzaju prezentów,
  • zainteresować ofertą klientów korzystających z multipleksów i kin znajdujących się w galerii,
  • powiadomić o aktualnych promocjach użytkowników spędzających wolny czas w strefie restauracyjnej galerii handlowej,
  • skłonić do skorzystania z promocji rodziców, czekających na dzieci bawiące się w zamkniętych strefach zabaw.

Local Awareness może być wykorzystywane m.in. do:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • natychmiastowego reagowania na czynniki zewnętrzne, np. pogodę, odpowiadając na bieżąco potrzebom konsumentów,
  • dotarcia do użytkowników zamieszkujących w pobliżu
  • utrzymywania kontaktu ze stałymi klientami, powiadamiania o zmieniających się godzinach otwarcia punktu i aktualnych promocjach, tworząc atmosferę indywidualnego podejścia do klienta,
  • szybkiego upłynnienia towarów ze zbliżającą się datą ważności, np.: drogerie, apteki.

Na świecie dostęp do tej funkcji mają nieliczni. W Polsce reklamy Facebook’s Local Awareness, jako pierwsi w naszym kraju oferują SocialSignals. „Local Awareness to najnowsza odpowiedź Facebooka na trend SoLoMo (Social, Local, Mobile). Format ten wpisuje się także idealnie w działania performance, stanowiące podstawę prowadzonych przez nas działań w Social Media” – mówi Ewa Wituszyńska, Managing Director agencji – „Cieszymy się, że możemy jako pierwsi w Polsce zaoferować to rozwiązanie naszym klientom i ponownie umożliwić im wyprzedzenie konkurencji. Ma to szczególnie duże znaczenie w trwającym już okresie przedświątecznym”.

Narzędzie Local Awareness wykorzystane w fazie testów przez jedną z amerykańskich sieci restauracji OSF pozwoliło osiągnąć 30-krotny zwrot 2 tys. dolarów zainwestowanych w kampanię.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się