6 stycznia Fundacja Mamy i Taty rozpoczęła kampanię społeczną poświęconą ojcostwu. Organizacja podkreśla, że mężczyźni coraz później decydują się na związek małżeński, coraz więcej z nich żyje w konkubinatach lub jako wieczni single. Akcja ma przekonać ich, że najważniejszą rolą, jaką mogą podjąć w życiu, jest rola ojca.
Przed kampanią przeprowadzono szerokie badania społeczne dotyczące różnych aspektów życia młodych mężczyzn, w tym ojcostwa. Badania zrealizował dom badawczy IPSOS. Celem kampanii jest przedstawić ojcostwo w pozytwynym świetle, pokazać, że bycie tatą jest wartością a nie a nie tylko obciążeniem czy ograniczeniem oraz wywołać społeczną debatę na temat wartości ojcostwa.
Zobacz również
„Nie chcą pierwszego dziecka, bo boją się utraty swobody. Drugiego – bo dojdą kolejne ograniczenia, trudniej będzie choćby pojechać na wakacje. Trzeciego – bo w mieszkaniu ciasno. Strach o to, skąd wziąć na utrzymanie dziecka, pojawia się za każdym razem, niezależnie od tego, czy to pierwszy, czy kolejny maluch. Wielu mężczyzn boi się ojcostwa i nie widzi w nim niczego pociągającego. Fundacja Mamy i Taty chce pokazać, że bycie ojcem to najlepsza rola, jaką można w życiu zagrać.”– wyjaśnia Marek Grabowski, Prezes Fundacji Mamy i Taty
„Dzisiaj bycie młodym dorosłym daje nam masę możliwości. Zabawa, podróże, hobby, przyjemności, własny rozwój … Ale w pewnym momencie przychodzi taki moment, że to wszystko wydaje się dość puste. I to stało się naszym insight’em.”- dodaje Malina Wieczorek, dyrektor Telescope
Wyniki badań pokazują, że mężczyźni w coraz późniejszym wieku decydują się na zawarcie małżeństwa i na założenie rodziny. Jednocześnie wielu panów częściej decyduje się na życie w pojedynkę lub w niesformalizowanym związku. Kampania społeczna ma za zadanie odwrócenie tego trendu i przekonanie mężczyzn do zalet wynikających z ojcostwa poprzez podkreślenie istotności tej roli społecznej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Ojcostwo to przygoda życia, męskie wyzwanie, walka. To doświadczenie, którego nie można kupić, a którego brak jest nieodwracalną stratą. To także coś, co z chłopców czyni prawdziwych mężczyzn. Akcja skierowana jest do tych, którzy boją się zdecydować na pierwsze lub kolejne dziecko, ale nie tylko. Ma też zachęcać do potraktowania swojego ojcostwa odpowiedzialnie, a także zmienić obraz ojca w kulturze masowej. Filmy czy piosenki, które pokazują ojcostwo jako coś wartościowego, można policzyć na palcach jednej ręki. – Ojcowie albo są pokazywani jak bohaterowie „Świnki Peppy”, albo jako agresywni alkoholicy, albo nie ma ich wcale – wylicza Marek Grabowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za strategię i kreację kampanii odpowiada agencja TELESCOPE, spot wyprodukowała Papaya Films; reżyseria Iwona Bielecka, DOP Mikołaj Syguda, Zdjęcia do plakatów autorstwa Macieja Ciocha. Założenia akcji zostały opracowane na bazie wyników badań zrealizowanych przez Ipsos.
Kampania będzie emitowana w ramach czasów bezpłatnych dla OPP w kanałach TVP, radio, prasie, interencie, plakatach oraz szeroko zakrojonych działaniach PR.