Żyjemy w kraju politycznie spolaryzowanego społeczeństwa. W codziennej dyskusji bez przerwy pojawiają się „My” i „Oni”. Niestety, dotyczy to także rozmów przy wigilijnym stole. Dlatego „Fakt” postanowiła dać dobry przykład i przypomnieć Polakom, co w święta jest ważniejsze od kłótni o politykę. Zeszłoroczne życzenia świąteczne stworzone przez Grey Group Poland zostały nagrodzone brązem w konkursie KTR 2018 w kategorii communication – print.
Koncept
To, czego wszyscy sobie życzymy (nie tylko od święta) to zażegnanie konfliktu społecznego między zwolennikami obecnego rządu i jego przeciwnikami. Społeczeństwo jest teraz bardziej spolaryzowane niż kiedykolwiek. „Fakt” na co dzień podgrzewa temperaturę konfliktu, więc to właśnie tam zdecydowano się pokazać, że w Święta warto wykreślić politykę z naszych rozmów. Bo jeśli nawet gazeta zauważa problem, to znaczy, że coś w tym musi być.
Zobacz również
Zobacz grafikę w większym rozmiarze
Realizacja
Na ostatniej stronie „Faktu” opublikowano dwie kolumny z cytatami dwóch bezsprzecznych ikon konfliktu polsko-polskiego, z których wykreślone zostały słowa związane z polityką. Pozostawione wyrazy stworzyły zupełnie nowe znaczenie. Pełne złości wypowiedzi zmieniły się w dobre życzenia. Wystarczyło wykreślić politykę.
Zobacz grafikę w większym rozmiarze
Ogłoszenie ukazało się pełnym nakładem 360 000 sztuk w przeddzień wigilii Bożego Narodzenia 2017. Na Twitterze ktoś napisał „Dziś Fakt na poziomie Guardiana”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zobacz grafikę w większym rozmiarze
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt zdobył brąz w konkursie KTR 2018, w kategorii COMMUNICATION.
- Klient: Ringier Axel Springer Polska
- Agencja: Grey Group Poland
- Executive Creative Director: Jakub Korolczuk
- Deputy Creative Director: Alek Frydrych
- Copywriter: Anna Czubaszek
- Copywriter/Art Director: Marcin Mioduski