Fanka marki zostaje jej twarzą

Działania promocyjne podejmowane przez marki przybierają różną formę, a najważniejszym ich celem jest bezpośrednie dotarcie do konsumenta.
O autorze
2 min czytania 2015-11-13

Co ciekawe, coraz częściej zaangażowanie konsumentów w aktywności prowadzone przez markę nie kończy się na przelotnej znajomości zawartej podczas udziału w jednorazowej promocji, a zaczyna przypominać mocny, długotrwały związek. Przykładem jest marka Luksja, która nawiązała silną relację z jedną z laureatek przeprowadzonej niedawno akcji konkursowej. Nagrodą miała być sesja w kolorowym magazynie, a stanęło na długofalowej współpracy: fanka marki została twarzą najnowszej kampanii linii Luksja Care Pro.

W tworzeniu lub zmianach swoich strategii marketingowych marki coraz częściej uwzględniają udział samych konsumentów. Opinie użytkowników produktów nierzadko stanowią podstawę do znaczących zmian: począwszy od opakowania, poprzez nazwę, a na samym składzie czy właściwościach produktu skończywszy. Konsumenci coraz aktywniej uczestniczą w życiu brandów, niemal współtworząc produkty, czy inspirując do zmian, które dzieją się bardzo spontanicznie, jako reakcja na zaobserwowane wśród użytkowników nowe potrzeby czy preferencje. Popularnymi sposobami na zaangażowanie konsumenta i zbliżenie go do marki są konkursy oraz akcje konsumenckie. Luksja właśnie poprzez taki konkurs zupełnie spontanicznie rozszerzyła współpracę z laureatką, odnajdując w niej uosobienie marki. Paulina Filipek to jedna ze zwyciężczyń wiosennego konkursu organizowanego we współpracy z portalem Polki.pl w ramach akcji #takajestem, przygotowanej z okazji 25-lecia marki. Zadanie konkursowe polegało na zaprojektowaniu okładki #takajestem ze sobą w roli głównej. Jury decydowało o wyborze trzech laureatek nagrody głównej, czyli sesji zdjęciowej w magazynie „VIVA!”.

„Pomysł na podjęcie współpracy z jedną z laureatek konkursu zrodził się w momencie, kiedy poznaliśmy Paulinę, nowoczesną, piękną, silną i dbającą o siebie Polkę.” – komentuje Monika Latałło, Marketing Manager PZ Cussons. Paulina podczas sesji urzekła nas nie tylko urodą, ale też charakterem. Jest młodą, aktywną, spełnioną kobietą, która zaraża entuzjazmem i pozytywną energią. Idealnie pasuje do marki Luksja, dlatego zaprosiliśmy ją do współpracy przy najnowszej kampanii mediowej.”

Paulina Filipek to 27-letnia prawniczka. Do wzięcia udziału w konkursie namówiła ją mama. Coś, co miało być tylko zabawą i miłą przygodą, ostatecznie przerodziło się w realną współpracę z jedną z najpopularniejszych na rynku marek kosmetycznych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Propozycja, którą otrzymałam od marki Luksja była dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Początkowo nie spodziewałam się nawet wygranej w konkursie, nie wspominając o długofalowej współpracy”. -mówi Paulina Filipek, laureatka konkursu i ambasadorka Luksja Care Pro. Z przyjemnością postanowiłam podjąć to wyzwanie, ponieważ znam i lubię linię Luksja Care Pro oraz identyfikuję się z marką. Śmiało mogę powiedzieć: taka jestem. Wiem, jak istotny jest rzetelny i szczery przekaz kampanii. Uznałam, że jako fanka marki jeszcze bardziej go uwiarygodnię. Ponadto to świetna przygoda, po której na pewno zostaną miłe wspomnienia”.

Działania promocyjne, które bezpośrednio angażują konsumentki uwiarygadniają główny przekaz marki Luksja #takajestem, a Paulina jako ambasadorka jest tego świetnym przykładem. Kampania pielęgnacyjnej linii żeli i mleczek pod prysznic Luksja Care Pro z jej udziałem obrazuje skuteczne wykorzystanie niestandardowego i naturalnie zrodzonego narzędzia – silnej relacji na linii marka – konsument. Podjęcie przez Luksję długofalowej współpracy ze swoją fanką to dobry drogowskaz dla innych marek, nie tylko tych, w których DNA znajduje się pielęgnacja.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania marki Luksja rozpoczęła się we wrześniu. Jej celem jest wzrost świadomości konsumentek dotyczącej nowej linii produktów – pielęgnacyjnych żeli i mleczek pod prysznic Luksja Care Pro. W ramach kampanii zaplanowano działania w prasie, internecie oraz w kanałach mediów społecznościowych, między innymi na Instagramie. Wraz ze startem akcji powstało konto @luksja_takajestem, na którym publikowane są zdjęcia m.in. zza kulis sesji zdjęciowej z Pauliną.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za koncept i realizację kampanii #takajestem odpowiada agencja Fenomem.