Co ciekawe, coraz częściej zaangażowanie konsumentów w aktywności prowadzone przez markę nie kończy się na przelotnej znajomości zawartej podczas udziału w jednorazowej promocji, a zaczyna przypominać mocny, długotrwały związek. Przykładem jest marka Luksja, która nawiązała silną relację z jedną z laureatek przeprowadzonej niedawno akcji konkursowej. Nagrodą miała być sesja w kolorowym magazynie, a stanęło na długofalowej współpracy: fanka marki została twarzą najnowszej kampanii linii Luksja Care Pro.
W tworzeniu lub zmianach swoich strategii marketingowych marki coraz częściej uwzględniają udział samych konsumentów. Opinie użytkowników produktów nierzadko stanowią podstawę do znaczących zmian: począwszy od opakowania, poprzez nazwę, a na samym składzie czy właściwościach produktu skończywszy. Konsumenci coraz aktywniej uczestniczą w życiu brandów, niemal współtworząc produkty, czy inspirując do zmian, które dzieją się bardzo spontanicznie, jako reakcja na zaobserwowane wśród użytkowników nowe potrzeby czy preferencje. Popularnymi sposobami na zaangażowanie konsumenta i zbliżenie go do marki są konkursy oraz akcje konsumenckie. Luksja właśnie poprzez taki konkurs zupełnie spontanicznie rozszerzyła współpracę z laureatką, odnajdując w niej uosobienie marki. Paulina Filipek to jedna ze zwyciężczyń wiosennego konkursu organizowanego we współpracy z portalem Polki.pl w ramach akcji #takajestem, przygotowanej z okazji 25-lecia marki. Zadanie konkursowe polegało na zaprojektowaniu okładki #takajestem ze sobą w roli głównej. Jury decydowało o wyborze trzech laureatek nagrody głównej, czyli sesji zdjęciowej w magazynie „VIVA!”.
Zobacz również
„Pomysł na podjęcie współpracy z jedną z laureatek konkursu zrodził się w momencie, kiedy poznaliśmy Paulinę, nowoczesną, piękną, silną i dbającą o siebie Polkę.” – komentuje Monika Latałło, Marketing Manager PZ Cussons. Paulina podczas sesji urzekła nas nie tylko urodą, ale też charakterem. Jest młodą, aktywną, spełnioną kobietą, która zaraża entuzjazmem i pozytywną energią. Idealnie pasuje do marki Luksja, dlatego zaprosiliśmy ją do współpracy przy najnowszej kampanii mediowej.”
Paulina Filipek to 27-letnia prawniczka. Do wzięcia udziału w konkursie namówiła ją mama. Coś, co miało być tylko zabawą i miłą przygodą, ostatecznie przerodziło się w realną współpracę z jedną z najpopularniejszych na rynku marek kosmetycznych.
„Propozycja, którą otrzymałam od marki Luksja była dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Początkowo nie spodziewałam się nawet wygranej w konkursie, nie wspominając o długofalowej współpracy”. -mówi Paulina Filipek, laureatka konkursu i ambasadorka Luksja Care Pro. Z przyjemnością postanowiłam podjąć to wyzwanie, ponieważ znam i lubię linię Luksja Care Pro oraz identyfikuję się z marką. Śmiało mogę powiedzieć: taka jestem. Wiem, jak istotny jest rzetelny i szczery przekaz kampanii. Uznałam, że jako fanka marki jeszcze bardziej go uwiarygodnię. Ponadto to świetna przygoda, po której na pewno zostaną miłe wspomnienia”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Działania promocyjne, które bezpośrednio angażują konsumentki uwiarygadniają główny przekaz marki Luksja #takajestem, a Paulina jako ambasadorka jest tego świetnym przykładem. Kampania pielęgnacyjnej linii żeli i mleczek pod prysznic Luksja Care Pro z jej udziałem obrazuje skuteczne wykorzystanie niestandardowego i naturalnie zrodzonego narzędzia – silnej relacji na linii marka – konsument. Podjęcie przez Luksję długofalowej współpracy ze swoją fanką to dobry drogowskaz dla innych marek, nie tylko tych, w których DNA znajduje się pielęgnacja.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania marki Luksja rozpoczęła się we wrześniu. Jej celem jest wzrost świadomości konsumentek dotyczącej nowej linii produktów – pielęgnacyjnych żeli i mleczek pod prysznic Luksja Care Pro. W ramach kampanii zaplanowano działania w prasie, internecie oraz w kanałach mediów społecznościowych, między innymi na Instagramie. Wraz ze startem akcji powstało konto @luksja_takajestem, na którym publikowane są zdjęcia m.in. zza kulis sesji zdjęciowej z Pauliną.
Za koncept i realizację kampanii #takajestem odpowiada agencja Fenomem.