Jeżeli niejednokrotnie mieliście problem ze znalezieniem odpowiedniego stroju na daną okazję, a skorzystanie z usług stylisty nie wchodzi w grę, Facebook pracuje nad platformą, która może stać się remedium na wszelkie udręki związane z ubieraniem się – Fashion++.
Nowy system Facebooka, wykorzystując sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe, na podstawie kilku tysięcy zdjęć związanych z modą zapamiętywałby najnowsze trendy oraz rozwiązania dotyczące ubierania się, by wyglądać jak najlepiej i adekwatnie do danej okazji.
Zobacz również
Następnie, posiadając wiedzę na temat ubrań, jakie posiada użytkownik, platforma podpowiadałaby, jakie elementy warto dobrać do siebie lub dokupić, jeżeli osoba takowych nie posiada. Jak zapowiedzieli przedstawiciele Facebooka, z czasem Fashion++ będzie potrafiło także doradzić, w jaki sposób zmodyfikować posiadaną część garderoby, by w dalszym ciągu wyglądać w niej stylowo.
Na tę chwilę nie wiadomo jednak, kiedy platforma będzie dostępna dla wszystkich użytkowników.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Amazon zaprezentował nową funkcję w swojej aplikacji – StyleSnap. Korzystając z technologii sztucznej inteligencji, system rozpozna odzież na danym zdjęciu i dodatkowo zaproponuje podobne produkty, które będzie można znaleźć na platformie e-commerce.
PS2
W styczniu br. Marks & Spencer wprowadził usługę, która umożliwia wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć. Wystarczy wgrać dowolne zdjęcie, a system sam wyszuka produkty, dzięki którym będzie można odtworzyć oczekiwaną kreację.
PS3
Pod koniec października 2018 roku Zalando wdrożyło Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithmic Fashion Companion – w skrócie AFC), aby inspirować klientów personalizowanymi poradami dotyczącymi stroju – program posiadający już odpowiednią wiedzę sugeruje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów klientów.