Według danych logów CMS Youtube w grudniu 2017 r. Video Brothers zanotowało łącznie 130 488 654 wyświetleń. Aż 52,3% z nich stanowił ruch z zagranicy, uzyskany głównie dzięki licencjom filmowym skierowanym na rynki globalne oraz inwestowaniu w polskie kanały z potencjałem emisji treści poza Polską. Grudzień był jednocześnie rekordowym miesiącem Video Brothers pod względem zarobków i liczby emisji.
YouTube ogląda miesięcznie ponad półtora miliarda ludzi na świecie*. W Polsce użytkowników serwisu szacuje się na 21 milionów miesięcznie**. Zatem udział widowni z naszego terytorium w najlepszym okresie roku stanowi zaledwie 1,4% globalnego audytorium platformy. Odsetek będzie malał z uwagi na boom na wideo w innych częściach globu – mówi Łukasz Skalik, twórca i prezes Video Brothers – Jako jedyna sieć wielokanałowa w Polsce już teraz wykorzystujemy ten potencjał.
Zobacz również
W celu pozyskania twórców, często związanych długoterminowymi umowami z innymi podmiotami na polskim rynku, firma oferuje model licencyjny oparty na udostępnieniu plików wideo do emisji na kanałach Video Brothers. Rozliczenie oparte jest na podziale przychodów z reklam przy klipach lub ich zakupie z opcją wyłączności do emisji zagranicznej.
Przy produkcjach przetłumaczonych i zoptymalizowanych przez nasz zespół pod kątem globalnych algorytmów, równolegle stosujemy geoblokadę eliminującą dublowanie zasobów w wynikach wyszukiwania dla odbiorców z Polski. Tym samym nie osłabiamy lokalnych kanałów naszych partnerów. Głównym kierunkiem tych działań są rynki zagraniczne – wyjaśnia Kamil Mrozkowiak, Video Content Manager odpowiedzialny za repozytorium Video Brothers.
W Polsce mamy mnóstwo kreatywnych ludzi produkujących świetne i bardzo wysokiej jakości materiały. Takie treści – uzupełnione odpowiednim tłumaczeniem – doskonale nadają się do emisji za granicą – podkreśla Paweł Kwaśniewski, Video Content Producer, koordynujący zaplecze techniczne oraz partnerów mediowych Video Brothers
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Przy czym nie ukrywamy, że największe zainteresowanie budzą zdecydowanie treści fabularyzowane o tematyce uniwersalnej kulturowo, komedie oraz produkcje dla najmłodszych. Unikamy klipów zawierających lokowanie produktów, daily vlogów oraz tych podejmujących stricte lokalne wątki, na przykład polityczne, niezrozumiałe dla Amerykanina, Hindusa czy Saudyjczyka – dodaje Kamil Mrozkowiak
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zespół opiekujący się zasobami filmowymi Video Brothers, posiada bardzo duże doświadczenie wyniesione z wieloletniej współpracy z zagranicznymi agencjami prasowymi – Reuters, Associated Press oraz AFP. Kamil Mrozkowiak to były wydawca multimediów Wirtualnej Polski oraz strony głównej o2.pl. Łukasz Skalik to twórca m.in. WP.TV, Interia.tv oraz platformy Tosiewytnie.pl. Paweł Kwaśniewski w przeszłości współpracował ze stacjami telewizyjnymi z USA, Rosji, Izraela, Holandii oraz Indii. Obecnie trwają przygotowania logistyczne. Firma oprócz dostawców treści rekrutuje dodatkowych tłumaczy oraz edytorów.
Warto podkreślić, że oprócz tłumaczenia produkcji w formie napisów, coraz częściej pojawiają się też angielskie wersje polskich kanałów. Jednym z najpopularniejszych, który jako jeden z pierwszych zdecydował się na swój angielski odpowiednik, jest liczący ponad 620 tysięcy subskrypcji kanał edukacyjny Historia bez cenzury – mówi Łukasz Skalik, prezes Video Brothers – Autorski projekt Wojciecha Drewniaka i Tomasza Okonia pod koniec zeszłego roku wystartował w wersji History Uncensored i z odcinka na odcinek notuje coraz więcej widzów. W przeważającym stopniu są to osoby z terytorium Stanów Zjednoczonych.
Innym przykładem kanału zrzeszonego z Video Brothers jest liczący 165 tysięcy subskrypcji Sariel’s LEGO® Workshop. Jego twórca – Paweł Kmieć to jednen z czołowych konstruktorów LEGO na świecie. Udział widowni z Polski w przypadku tego twórcy wynosi niecałe 6%.
*źródło: polska.googleblog.com/2017/06/konferencja-vidcon-juz-za-nami-wiecej.html
**źródło: Megapanel PBI/Gemius, za: 12.2017