Organizowany przez Antygrupę i firmę AMS konkurs „10 minut na przystanku. Jak chciałbyś je spędzić?” został zrealizowany w ramach akcji #ZmienimyŚwiat. Celem projektu jest wyłonienie innowacyjnych pomysłów, które przy wykorzystaniu nowych technologii mogą wpłynąć na poprawę jakości życia nas wszystkich podczas wykonywania codziennych czynności. W tym miesiącu organizatorzy konkursu zapytali internautów, jak w przyszłości chcieliby spędzać czas na przystanku.
Uczestnicy biorący udział w konkursie, mieli za zadanie udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie. W formie facebookowych komentarzy zamieszczanych na oficjalnej stronie projektu zgłosiło się aż 130 internautów chcących w twórczy sposób unowocześnić przystankową przestrzeń. Spośród nich firma AMS i przedstawiciele Antygrupy wybrali najciekawsze komentarze i nagrodzili ich autorów.
Zobacz również
Pierwsze miejsce zajął pomysł przedstawiony przez Roberta Walickiego, który nagrodzony zostanie możliwością zorganizowania własnej kampanii reklamowej w warszawskim metrze na ekranach CityINFOtv oraz reklamą na billboardzie AMS.
Poniżej nagrodzony komentarz:
Ja czas oczekiwania na autobus lub tramwaj chciałbym jakoś pożytecznie wykorzystać. Na pewno dobrym rozwiązaniem mogłoby być przeglądnięcie lokalnych ogłoszeń, ale takich naprawdę lokalnych. Czyli na każdym przystanku naklejamy plakat z unikalnym kodem QR. Plakat zachęca do pozostawienia swojego lokalnego ogłoszenia lub przejrzenia już dodanych. Skanujemy kod QR i dostajemy się do interaktywnej tablicy lokalnych ogłoszeń w swoim smartfonie. Taka forma dozwolonej reklamy na przystankach mogłaby ograniczyć nielegalne obklejanie przystanków reklamami. Pasażerowie już po wejściu do komunikacji mogliby kontynuować przeglądanie ogłoszeń lub dodaliby własne. Brakuje mi takich prawdziwych lokalnych ogłoszeń zawężonych do lokalizacji konkretnych przystanków i mieszkańców ich okolic. Może wtedy wreszcie poznałbym kogoś na wspólne bieganie, mógłbym pomóc jakiemuś dziecku w bloku obok bo ma problemy z matematyką, może jakaś starsza Pani potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów a ja i tak jadę autem do marketu w każdą sobotę, może po drugiej stronie ulicy jest młoda mama, która zajmuje się swoim dzieckiem a ja mógłbym czasami podrzucić jej swoją pociechę gdy będę musiał wieczorem wyjść, może jakiś pozytywny wariat zorganizuje lokalną akcję prospołeczną a ja nie będę miał sumienia odmówić swojej pomocy bo to przecież dwie ulice od mojego domu, itd. Oczyma swojej wyobraźni już widzę ten inny, trochę lepszy świat.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Dyrektor działu komunikacji marketingowej i PR firmy AMS, Grażyna Gołębiowska uważa, że w większości komentarzy znajdowało się wątek nowych technologii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Tutaj również. Przeważył jednak aspekt społeczny. Zobaczyliśmy w tym wpisie „podwórko”, tyle że wirtualne – gdzie oprócz lokalnej tablicy ogłoszeń, możemy sobie po prostu pomóc. Ktoś powie: zbyt idealistyczne. A my mówimy: dlaczego nie? – wyjaśnia Grażyna Gołębiowska.
Autorzy pozostałych wpisów, mieli również interesujące pomysły. Dlatego organizatorzy konkursu postanowili nagrodzić jeszcze trójkę uczestników, przyznając im nagrody dodatkowe. Ich zdobywcy otrzymali dostęp do kont Spofity Premium na okres 6 miesięcy. Nagrodzeni zostali: Karolina T Toreli, Robert Pabierowski oraz Sylv Via.
Karolina T Toreli zaproponowała, aby wykorzystać przystanek w ramach potrzeb rynku e-commerce. Przewodnicząca jury wskazuje, że zaproponowane przez Karoline T Toreli rozwiązanie jest korzystne dla wielu osób: – Win – win dla wszystkich – korzyści dla podróżnych, sklepów, dostawców usług – mówi Grażyna Gołębiowska.
Brzmi dobrze, przeczytajcie zresztą sami:
Ekran dotykowy wewnątrz wiaty: „Włącz szybkie Wi-Fi, wybierz trzy obrazki, odbierz rabat na interesujące Cię produkty”. Wiata wyświetla 9-12 obrazków (dostosowanych do dzielnicy, pory dnia, roku itp.)- wszystkie opisane są tagami ja przykładowo wybieram: gitara, cytryna, motocykl Tak samo jak zdjęcia, tagami opisane są sklepy (zarówno stacjonarne w pobliżu jak i eSklepy pasujące do tagów i biorące udział w zabawie) Na podstawie mojego wyboru obrazków, przypisywany jest mi rabat w trzech sklepach/eSklepach (koszulka z cytryną, skórzane spodnie motocyklowe, rabat na kolację w Hard Rock) – wsiadam do autobusu i już jestem „do przodu”.
Wdrażając w życie pomysł Roberta Pabierowskiego bylibyśmy zdrowsi. Autor wpisu sugeruje, by nowe technologie wpierały osoby znajdujące się na przystanku w liczeniu kalorii i sugerowały codzienną dawkę ruchu potrzebną do zachowania zdrowia fizycznego. Jak zauważa Grażyna Gołębiowska jest to również interesujący sposób na poznanie miasta.
Poniżej pomysł Roberta
#ZmienimySwiat „A jeślibyś poszedł pieszo?” na ekranie przy przystanku wyświetlają się informacje ile kroków, kalorii oraz czasu potrzeba na pokonanie kolejnych przystanków pieszo oraz jaki to % dziennej rekomendowanej dawki ruchu. Dodatkowo dla zachęty wyświetlają się zdjęcia detali miejsc jakie są na trasie np. zabytkowa fasada, pomnik lub skwerek. W ten sposób promujemy zdrowy tryb życia i poznawanie swojego miasta, zamiast ślęczenia przez w smartfonie w 10 min w tramwaju mamy 30 min ruchu i aktywne przeżywanie.
Sylv Via nie ograniczyła się do jednego pomysłu i podała aż siedem innowacyjnych konceptów. Przewodniczącej jury spodobała się różnorodność pomysłów oraz ich tematyka, ponieważ wdrożenie niektórych z nich zapewniłoby rozrywkę czekającym na autobus, a inne stworzyłyby możliwość produktywnego spędzenia czasu.
– Ekrany dotykowe z możliwością połączenia się z YouTube’m lub zawierające foldery z muzyką. – Ekrany z interaktywną mapą, na której oznaczone zostaną kursujące na danej trasie autobusy, jako ponumerowane punkty. Punkty te poruszać się będą po mapie zgodnie z rzeczywistym ruchem autobusu, dzięki temu oczekujący będą wiedzieć, gdzie aktualnie znajduje się ich autobus oraz za ile dotrze on na przystanek. – Ekrany dotykowe z grami ( quizy, scrable, kalambury, gry karciane) również z możliwością połączenia się z innymi przystankami, dzięki czemu można rozpocząć wspólną grę z osobami znajdującymi się na innym przystanku. – Waga, która oblicza m.in BMI, ilość tkanki tłuszczowej, wody itp. w ludzkim organizmie. – Kamery połączone z ekranami, na których możemy zobaczyć osoby czekające na innych przystankach oraz dzięki którym możemy porozmawiać z w.w osobami, przesłać im pozdrowienia, zrobić za pomocą kamer zdjęcie/selfie i udostępnić je na wybranym przez siebie przystanku. – Ekran z 3 alarmowymi przyciskami: 1. Policja, 2. Pogotowie, 3. Straż pożarna, za pomocą, których można się szybko skontaktować z w.w. służbami. Ekran automatycznie określa naszą lokalizację. – Kącik „charger”, w którym będzie można podładować telefon.
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym internautom, a zwycięzcom konkursu gratulujemy. Zapraszamy również na stronę projektu, gdzie możecie zapoznać się z wszystkimi pomysłami.