Dietetycy Realu Madryt wraz z Meatless Farm chcą pokazać, jak żywność roślinna może funkcjonować w ramach zbilansowanej diety. Jak podaje Real Madryt w swojej oficjalnej informacji prasowej, piłkarze podzielą się swoimi doświadczeniami z ograniczeniem spożycia mięsa i stosowaniem bardziej roślinnej diety, podkreślając korzyści zarówno dla środowiska, jak i dla nich samych.
– Meatless Farm wyznaje zarówno zrównoważony rozwój, jak i odżywianie, czyli dwa podstawowe elementy strategii Realu Madryt i naszej działalności. Jako globalny zespół mamy do odegrania ważną rolę w angażowaniu się w życie społeczne, aby dokonać rzeczywistych zmian, które pomogą stworzyć bardziej zrównoważony świat oraz poprawić zdrowie i wydajność osobistą – mówi Emilio Butragueño, dyrektor ds. Relacji Instytucjonalnych klubu.
Zobacz również
– Marki takie jak Beyond Meat już od kilku lat angażują gwiazdy NBA czy NFL jako swoich ambasadorów, a fakt, że skupiony na europejskim rynku Meatless Farm ogłasza oficjalną współpracę z Realem Madryt należy traktować jako krok milowy w kontekście popularyzacji roślinnego jedzenia – mówi Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w kampanii RoślinnieJemy – Jeszcze kilka lat temu zaśmiałbym się głośno na samą myśl o możliwości takiej współpracy. Dzisiaj jest ona realnym sygnałem, że roślinne jedzenie to next big thing – dodaje Otrębski.
Brytyjskie Meatless Farm to jeden z kluczowych producentów roślinnych alternatyw mięsa. Pod koniec 2020 roku spółka otrzymała 31 milionów USD inwestycji, które ma pozwolić jej na dalszy globalny rozwój i skalowanie dystrybucji. Według Nielsen Market Research, wartość europejskiego rynku produktów roślinnych wzrosła w latach 2018-2020 o 49%. Dynamiczny wzrost zainteresowania roślinnym jedzeniem, a szczególnie alternatywami mięsa zaobserwować można także na polskim rynku. GfK Polonia wskazuje, że wartość sprzedaży roślinnego mięsa zwiększyła się o 138% w ciągu ostatniego roku.
– Jeśli chcemy stawić czoła obecnemu kryzysowi klimatycznemu i roli, jaką odgrywa w nim żywność, musimy ciągle iść naprzód. Real Madryt jest idealnym partnerem, który pomoże nam osiągnąć ten cel, będąc jednym z wiodących klubów pod względem zaangażowania w zrównoważony rozwój. Klub posiada wartości, ambicje, doświadczenie, zasięg i wpływy, które mogą pomóc w stworzeniu globalnego ruchu na rzecz zmian – Morten Toft Bech, założyciel Meatless Farm.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing