Z opublikowanego niedawno przez firmę Nielsen raportu marketingowego na 2022 rok pt: „Era of Alignment” wynika, że pomimo zawirowań i widocznym wycofaniu na rynku w roku 2020, marki przywracają równowagę swoich działań marketingowych. Rynek reklamowy spodziewa się globalnego wzrostu na poziomie 9,7%, a w niektórych kanałach cyfrowych, takich jak TikTok czy Instagram, wzrost wydatków na promocję może wynieść aż 53%. Jak zatem growth hackerzy mogą lepiej zoptymalizować swoją pracę? Czy sztuczna inteligencja może im w tym jakoś pomóc?
Nowoczesny marketing musi dotrzymywać kroku zmieniającej się technologii i zgrabnie wpasowywać swoje działania w aktualne trendy, a bardzo często te trendy wyprzedzać, czy nawet kreować. Wymaga to od specjalistów ciągłej obserwacji rynku i zachodzących na nim zjawisk. W ostatnich dwóch latach, kiedy lockdowny zmieniły sposoby dotarcia do odbiorców, obserwujemy znaczny wzrost nakładów reklamowych w sferze digitalowej.
Zobacz również
– Od momentu nastania pandemii, kiedy wszyscy zaczęliśmy spędzać w swoich domach znacznie więcej czasu, obserwowaliśmy wzrost wydatków na reklamę w sektorze e-commerce. Dotarcie do klienta bardziej skoncentrowało się na wykorzystaniu kanałów cyfrowych, a klienci zauważalnie przestawili się na produkty digitalowe. Aktualnie, mimo tego, że pandemia praktycznie dobiegła końca, to nakłady budżetowe na promocję digitalową nadal rosną w bardzo szybkim tempie – komentuje Rafał Tromczyński, CEO DigitalFirst.AI
Cztery główne wnioski płynące z raportu „Era of Alignment” firmy Nielsen, co do których ankietowani marketerzy mają zbliżone opinie, przedstawiają się następująco:
-
Świadomość marki nigdy nie była ważniejsza – 64% respondentów stwierdziło, że media społecznościowe to najbardziej efektywny płatny kanał i planują zwiększyć na nie swoje budżety bardziej, niż na jakikolwiek inny kanał w ciągu najbliższego roku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
-
Rosnąca ilość unikatowych danych kładzie większy nacisk na tworzenie spersonalizowanych strategii marketingowych – 72% marketerów uważa, że ma dostęp do danych wysokiej jakości, z drugiej strony 36% badanych przyznaje, że uzyskanie użytecznych wniosków z danych jest niezwykle lub bardzo trudne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Zwiększone rozdrobnienie mediów zwiększa potrzebę pomiaru całościowego – zaufanie marketerów do wskaźników ROI w mediach społecznościowych wynosi 64%, podczas gdy zaufanie do pomiarów całego lejka to 54%.
-
Konsumenci chcą od marek czegoś więcej niż tylko produktu – zaufanie do marki jest istotnym czynnikiem wpływającym na zakup. Ponad 52% amerykańskich konsumentów wybiera marki, które realizują cele, na których im zależy.
Aby pozostać o krok przed konkurencją, marketerzy powinni traktować sztuczną inteligencję jako narzędzie pomagające im w lepszej segmentacji klientów oraz uzyskaniu wyższego poziomu zaangażowania konsumentów. Zapotrzebowanie na spersonalizowane doświadczenia konsumenckie oraz na dostosowanie do nich charakteru materiałów marketingowych, to pole do popisu dla AI.
– Obserwując trendy rynkowe dostrzegliśmy niszę na rozwiązanie marketingowe oparte o sztuczną inteligencję i stworzyliśmy DigitalFirst.AI – platformę, która przy pomocy AI rekomenduje taktyki marketingowe przetestowane przez growth hackerów z całego świata. Dzięki narzędziu marketerzy planujący strategie dla swoich klientów mogą zaoszczędzić czas i środki, co pozwoli im obsłużyć większą liczbę klientów. Widzimy, że w bardzo wielu branżach dostępne są już rozwiązania powstające na fali trendu low code, które znacznie zwiększają efektywność pracy. Pod tym względem przyszłość zapowiada się naprawdę bardzo ciekawie – podsumowuje Rafał Tromczyński.