…i technologiczne na kształtowanie się nowych trendów w obszarach grafiki, brandingu, komunikacji i outdoorze branży retail.
1. Kolory i linie kreatywne
Pantone Color Institute jako kolor roku 2017 wybrał świeży i energetyczny żółto-zielony odcień Greenery. Kolor ten symbolizuje nowy początek i orzeźwienie oraz nawiązuje do pierwszych dni zbliżającej się wiosny. Taki wybór głównego koloru tego roku bez wątpienia wskazuje na intensyfikację w użyciu mocnych odcieni zieleni, jak oliwka, khaki, świetnie współgrającej z nią ceglastej czerwieni, bordo, brązu czy grafitu. Równocześnie wybrana na 2017 zieleń pasować będzie do neutralnych, jasnych i metalicznych kolorów znajdujących się w całej palecie zaproponowanej przez Pantone na ten rok, a co najważniejsze kolor ten nie gryzie się z paletą kolorów wybraną przez Pantone na rok 2016 – Rose Quartz & Serenity.
Zobacz również
Niewątpliwie trendy kolorystyczne dyktowane przez Instytut Pantone coraz częściej znajdują swoje odzwierciedlenie w liniach kreatywnych centrów handlowych. Stają się one spójne stylistycznie, a kolory w nich wykorzystywane oddają trendy kolorystyczne uznane na świecie. Takie działania kreatywne rozwijają się nie tylko w Warszawie, ale też w innych, mniejszych miastach, w których zarządcy nieruchomości odpowiadający za marketing starają się długofalowo wpłynąć na świadomość odbiorców. Dobrym przykładem takich działań są nowe linie kreatywne Placu Unii, Sadyby Best Mall czy Posnanii. Dodatkowo trend, jaki towarzyszy dzisiejszym kreacjom jest mieszanką pogrubionych tekstów i gładkich obrazów, które urzekają swą prostotą, emanując jednocześnie klasą i stylem. Teksty i fotografie wydają się pracować razem, aby stworzyć wspaniałe kontrasty, które przyciągną uwagę odbiorcy.
2. Rebranding
Bez wątpienia rok 2017 minie w branży retail pod znakiem rebrandingu. Początki odświeżania wizerunku centrów handlowych można było zauważyć już w 2016 roku, kiedy wraz z otwarciami kolejnych, coraz to nowszych obiektów handlowych, na rynku pojawiła się konieczność zmiany wizerunku i osobowości tych starszych. Dzieje się tak również dlatego, że jesteśmy aktualnie świadkami transformacji biznesu i kultury start-upu, a firmy w coraz większym stopniu skupiają się nie tylko na wizerunku, ale także na osobowości swojej marki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Poniżej przedstawiamy najbardziej prawdopodobne według nas trendy projektowania logo w 2017:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Minimalizm – w branży retail, w której logotypy do tej pory były bardziej złożone, będziemy próbować wyróżnić się, szukając często najprostszych wzorów i rozwiązań, które w przeciągu ułamka sekundy przyciągną wzrok klientów. Ważne będzie, by minimalistyczny design logo informował w najprostszy sposób potencjalnego odbiorcę o tym, co robimy i co mu oferujemy.
- Negatywna przestrzeń – ten styl logo opierać się będzie na podwójnym obrazowaniu, w którym oba obiekty będą konkurować ze sobą o uwagę widza, bądź też uzupełniać się, by zwrócić jego uwagę.
- Proste linie tworzące logo – trend ten wykorzystuje jednokolorową, stałą grubość linii. Można go zauważyć przede wszystkim wśród firm, które chcą być postrzegane jako nowoczesne i „wyluzowane”. Idąc dalej tym torem, trend ten będzie znakomitą możliwością dla grafików, aby kreatywnie wykorzystać negatywną przestrzeń.
- Prostota – w ostatnich latach zmiana logotypu przez Airbnb czy Kodaka utwierdziły nas w przekonaniu, że mniej znaczy lepiej. Ten trend trwa już od kilku lat i w tym roku również nie da o sobie zapomnieć.
3. Druk soczewkowy
W dobie digitalizacji i social media można byłoby stwierdzić, że outdoor przechodzi kryzys. Wszyscy mamy powoli przesyt reklam na autobusach, przystankach, billboardach. Czy to oznacza koniec pewnej epoki? Jesteśmy zdania, że nie, a doskonałym przykładem na to są ostatnie kampanie Salonów Agata, czy Łowicza. Dzięki najnowszym technologiom drukarnie są w stanie wyprodukować druk soczewkowy każdego rodzaju i wielkości, a efekty wizualne mówią same za siebie. Jesteśmy pewni, że te rozwiązania znajdą także zastosowanie w branży retail, a dzięki efektom trójwymiarowym lub animowanym możliwym do osiągnięcia na płaskich powierzchniach, kampanie wizerunkowe staną się jeszcze bardziej kreatywne.
4. Nowe sposoby komunikacji na Facebooku.
Mark Zuckerberg jest przykładem osoby, która uczy się na błędach swoich poprzedników, a ostatni rok uświadomił nam, że Facebook interesuje się firmami w takim samym stopniu, jak zwykłymi, prywatnymi użytkownikami. Stąd też od tego roku wdrożonych zostało bardzo dużo aktualizacji dotyczących prowadzenia fanpage’y i reklam z nimi związanych. Według nas niektóre z tych aktualizacji świetnie sprawdzą się także w komunikacji centrów handlowych. Weźmy przykład Wydarzeń na Facebooku. Od niedawna na fanpage’u można utworzyć Wydarzenie, a dodatkowym plusem jest możliwość promowania go do wybranej grupy docelowej. Nie mniej ciekawym rozwiązaniem jest reklama, która po kliknięciu kieruje użytkownika do Google Maps. Użytkownik widzi reklamę lub post, który po kliknięciu otwiera nam mapę z nawigacją do adresu docelowego. Tego typu proste zabiegi pozwolą jeszcze lepiej kierować klientów do konkretnych centrów handlowych.
Focus Agency to firma, która specjalizuje się w świadczeniu usług związanych z szeroko pojętym marketingiem, w tym brandingiem, reklamą i promocją. Zakres oferowanych przez nas usług obejmuje przede wszystkim kompleksową obsługę klientów w zakresie strategii marketingowej i identyfikacji wizualnej, w tym przygotowanie projektów graficznych dostosowanych do wszystkich typów nośników reklamowych, fotografię, a także usługi video i animacji reklamowej.
Dodatkowo zajmujemy się projektowaniem i realizacją stron internetowych oraz promocją w kanałach digital i social media np.: Facebook, Twitter, Instagram.
Filozofią naszej firmy jest „Let’s do it together”, dlatego wszystkie działania jakich się podejmujemy robimy wspólnie z Klientem, tak by na każdym etapie realizacji projektu wiedział co zostało już wykonane, a co jeszcze przed nami oraz jak postępują prace. Klient w każdym momencie może skontaktować się z nami, mając dzięki temu poczucie pełnej kontroli nad realizowanym przez nas projektem.
Wierzymy, że nasze podejście przyniesie pozytywne zmiany w relacjach agencja – klient i pomoże tworzyć firmom nowy sposób komunikacji z Klientami.