Forum Promocji to największa w Polsce impreza marketingowa skierowana do samorządowców. Jedyny na tak dużą skalę event, który daje im możliwość rozwijania umiejętności i podnoszenia kwalifikacji. Przez dwa dni pracownicy terytorialni oraz eksperci od wizerunku wymieniali doświadczenia związane z budowaniem i zarządzaniem marką.
Do Bełchatowa przyjechało 250 samorządowców z województwa łódzkiego, pracownicy sektora kultury i nauki, przedstawiciele branży turystycznej oraz organizacji non-profit, Lokalne Grupy Działania i dziennikarze.
Zobacz również
Forum Promocji to doskonała platforma wymiany doświadczeń i dyskusji między specjalistami z marketingu terytorialnego, którzy budują, ale i badają markę Łódzkie Promuje. W tym roku po raz pierwszy pojawił się temat marki osobistej.
Rozbudzamy wśród mieszkańców lokalną dumę, chcemy zainteresować zewnętrzny świat tym, co się u nich dzieje, by samorządowcy szukali ciekawych historii, ciekawych ludzi, tego wszystkiego, co może zachęcać do zamieszkania w naszym regionie – mówił marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. – Wszystko po to, aby mieszkańcy mieli satysfakcję z miejsc, w których żyją – dodaje.
Case studies
Uczestnicy analizowali przykłady i dobre praktyki budowania wizerunku miast i regionów, omawiali rynkowe trendy, rozmawiali o oczekiwaniach mieszkańców regionu, zastanawiali się jak jeszcze skuteczniej promować lokalne marki i budować przewagę konkurencyjną brandu Łódzkie Promuje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Krzysztof Ibisz, jeden z najbardziej popularnych prezenterów telewizyjnych zaraził gości pozytywną energią, uczył jak dbać o reputację i efektywnie się komunikować, sprzedał też kilka patentów na zdrowy tryb życia. Uwielbiany przez storytellerów Paweł Tkaczyk, jeden z najlepszych ekspertów od budowania silnej marki, zachęcał aby wyjść do ludzi i słuchać tego co mówią.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Michał Kasprzyk, organizator TEDxWroclaw, przekonywał, że każdy z nas może być mówcą doskonałym. O ile nie zepsuje przemówienia, na któryś z wielu sposobów. Tamara Bieńkowska, wieloletnia dziennikarka radiowa, trener i choach, podkreślała jak ważne w relacjach są emocje.
Dr Jakub Grabowski i Małgorzata Walczak – Gomuła z ASM Centrum Badań i Analiz Rynku, przedstawili wyniki badań na temat komunikowania się z otoczeniem miast i powiatów regionu łódzkiego.
Tomasz Kudła, digital ekspert, przekonywał, że sztuka przyrządzania sushi może pomóc w budowaniu lepszej marki miejsc, a Patrycja Obara, trenerka głosu, uczyła jak wykorzystać w tym doświadczenie.
Dr Julita Dąbrowska, ekspert employer brandingu podpowiadała jak przekuć konflikt na swoją korzyść. 10 głównych błędów przy wprowadzaniu marek terytorialnych nakreślił Michał Basiński, ekspert strategii marek.
Marcin Młynarczyk z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi mówił o silnym zaangażowaniu mieszkańców w Budżecie Obywatelskim. Szymon Sikorski, z agencji Pulicon podzielił się kluczowymi zasadami w budowaniu pierwszego wrażenia w kontakcie z pracownikiem instytucji publicznej.
W ciągu 12-tu lat przez Forum Promocji przewinęło się 3600 uczestników, ponad 160 speakerów, którzy wzięli udział w 120 warsztatach i dziesiątkach konkursów.
Forum Promocji odbywa się pod patronatem Marszałka Województwa Łódzkiego Witolda Stępnia.
Imprezie patronuje Nowy Marketing, Portalmedialny.pl, Marketing przy kawie, Gazeta Wyborcza, Dziennik Łódzki, TV TOYA, Radio Łódź i Telewizja 8TVR.