Wydarzenie skupiło przedstawicieli klubów sportowych, sponsorów sportu, jednostki samorządowe oraz osoby i organizacje, które przyczyniają się do rozwoju i profesjonalizacji sportu. Wszyscy uczestnicy wydarzenia mogli rozwijać swoje kompetencje zawodowe, zarówno podczas części konferencyjnej, jak i warsztatowej.
Pierwszego dnia zagraniczni prelegenci omówili najnowsze trendy branżowe oraz związane z nimi szanse i zagrożenia, prezentując case study światowych marek takich jak Premier League, Eleven Sports Network, czy British Gas. Prelegenci poświęcili uwagę tematom związanym ze sponsoringiem, brandingiem, budowaniem zaangażowania fanów oraz szans wynikających z digitalizacji sportu oraz obecności marek w mediach społecznościowych. Podczas części konferencyjnej Matthew Leopold poświęcił uwagę sponsoringowi oraz sportom niszowym, jako tym w których drzemie wielki potencjał sponsoringowy. Wśród prelegentów znaleźli się również Lewis Wiltshire (Seven League), Danny Menken (Eleven Sports Network), oraz Cathy Long (Two Halves).
Zobacz również
23 marca odbył się także finał II edycji Sports StartUp Project, pierwszego w Polsce konkursu dla innowacyjnych projektów działających w sporcie. Zwycięzcą konkursu został Accredito.com Zwieńczeniem pierwszego dnia wydarzenia była XIII Gala Sportu i Biznesu, podczas której odbyła się uroczysta ceremonia wręczenia prestiżowych Nagród Biznesu Sportowego. Wśród laureatów nagród znaleźli się Robert Lewandowski (Sportowy Wizerunek), 4F (Sponsor sportu), PZPN (Organizacja Sportowa), PGE Narodowy (Obiekt Sportowy), EHF Euro 2016 (Wydarzenie Sportowe), Stefan Szczepłek (Osobowość Mediów), Żabka – Mały wielki sponsor (Kampania Marketingowa), Reebok Joanna Jędrzejczyk (Video Sportowe) oraz Ekstraklasa S.A. (Social Media). W nowopowstałej kategorii Aktywne Społeczeństwo zwyciężył Ogólnopolski Turniej Piłki Nożnej Z podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku.
Drugiego dnia odbyła się część warsztatowa, podczas której uczestnicy mogli rozwinąć swoje kompetencje i umiejętności. Warsztaty o interaktywnym charakterze odbyły się w ramach pięciu bloków tematycznych, prowadzonych przez doświadczonych specjalistów z wielu branż. Tematyka warsztatów poświęcona została obszarom PR i marketingu, sponsoringu w sporcie, obecnym trendom na rynku sportowym, zarządzania sportem i karierą oraz.
Na zakończenie wydarzenia odbył się pierwszy w Polsce TweetUp z udziałem jednych z najlepszych dziennikarzy sportowych, wśród których znaleźli się Tomasz Włodarczyk (Przegląd Sportowy), Tomasz Smokowski (nc+), Michał Pol (Przegląd Sportowy) oraz Paweł Wilkowicz (sport.pl).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wydarzeniu towarzyszyły targi SPORTBIZ EXPO, podczas których wystawcy zaprezentowali charakter prowadzonej działalności całemu środowisku. Na odwiedzających prócz klubów Ekstraklasy, PGE Ekstraligi, organizatorów finałów Intel Extreme Masters w Katowicach i twórców Fantasy Expo, czekał Oficjalny Sklep Kibica Reprezentacji Polski oraz wiele atrakcji tj. strefa aktywności ze ścianką wspinaczkową i torem przeszkód. Na zainteresowanych e-sportem istniała możliwość zmierzenia się z Michałem Srokoszem zawodnikiem sekcji e-spotowej Legii Warszawa, jednym z najlepszych graczy w serię FIFA w naszym kraju.
Słuchaj podcastu NowyMarketing