Fulfillment – co musisz o nim wiedzieć?

Fulfillment – co musisz o nim wiedzieć?
Fulfillment to pojęcie, o którym w branży e-commerce mówi się coraz więcej. Nie ma się czemu dziwić, jest to usługa, która dla wielu sklepów okazuje się znakomitym rozwiązaniem, ułatwiającym realizowanie zamówień klientów. Na czym więc ona dokładnie polega?
O autorze
2 min czytania 2022-07-25

Czym jest fulfillment?

Jest to usługa, dzięki której sklep internetowy może zlecić obsługę zamówień zewnętrznemu operatorowi. Dzięki pomocy firmy logistycznej zamówienia mogą być sprawnie realizowane, a sklep nie musi posiadać własnego magazynu. Co więcej, w ramach fulfillmentu możemy powierzyć komuś całą obsługę procesu zamówienia lub jedynie jego część. Istotne jest również to, że także zwroty produktów nie będą już naszym zmartwieniem, one również trafią do magazynu usługodawcy, z którym współpracujemy. Ważne jest także to, że na każdym etapie procesu mamy pełną kontrolę nad naszym towarem. W razie czego możemy więc zainterweniować.

Fulfillment w praktyce

Działanie tej usługi najlepiej opisać na przykładzie. Załóżmy, że handlujemy towarem X. Zamawiamy więc go z hurtowni. Nie zamawiamy go jednak na nasz adres, a firmy, z którą współpracujemy w ramach fulfillmentu. Teraz w naszym sklepie możemy zaznaczyć, że towar X jest już dostępny. Gdy klient go zamówi, jego wysyłką zajmie się firma logistyczna. Możemy również ustalić, że to ona będzie zajmowała się reklamacjami, zwrotami czy nawet obsługą klienta. Jeśli chcemy, możemy powierzyć jej dosłownie cały proces realizacji zamówień.

Korzyści płynące z fulfillmentu

Magazynowanie towaru często jest dla wielu sklepów internetowych kosztowne i skomplikowane. Jeśli nie mamy odpowiednich mocy przerobowych, samodzielne zajmowanie się wysyłką może zajmować wiele czasu. Tymczasem klienci coraz większą uwagę zwracają na termin realizacji zamówień.

Gdy powierzymy realizację zamówień innej firmie, my będziemy mogli w pełni skupić się na rozwoju własnej działalności. Dzięki temu promocja powinna nam pójść sprawniej, dzięki czemu trafi do nas więcej klientów. Możemy być również pewni, że nawet większa liczba zamówień nie sparaliżuje pracy naszego sklepu, ponieważ to nie my będziemy odpowiedzialni za wysyłkę towaru.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Istotne jest również to, że nie ponosimy kosztów stałych związanych z magazynowaniem. Dzięki temu możemy być bardziej elastyczni. Jeśli korzystamy z usług InPostu, który również świadczy tego typu usługi, to nie musimy nawet martwić się kwestią opakowań czy wypełniaczy. Je także zapewni zewnętrzny operator, w dodatku po atrakcyjnej cenie, na którą może sobie pozwolić dzięki realizowaniu ogromnej liczby zamówień.

Zwróć również uwagę na to, że fachowa dostawa często przekłada się na mniejszą liczbę zwrotów. Klienci otrzymują paczki, które nie są w żaden sposób uszkodzone, a ponadto są zadowoleni z szybkiego terminu dostawy. InPost zamówienia złożone przed godziną 20:00 dostarcza do klienta już drugiego dnia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak widać fulfillment daje nam spore możliwości. Na pewno jest to ciekawe rozwiązanie dla sklepów internetowych, których proces realizacji zamówień nie jest mocnym atutem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Artykuł powstał we współpracy z InPost.