Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę odświeża kampanię dotyczącą bezpieczeństwa najmłodszych w sieci

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę odświeża kampanię dotyczącą bezpieczeństwa najmłodszych w sieci
20 lat po premierze kampanii promującej bezpieczeństwo dzieci w internecie, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę postanowiła uaktualnić pomysł. W tym celu zamieniła „Nigdy nie wiadomo..." z hasła promującego na „Niby wiadomo...".
O autorze
1 min czytania 2024-02-08

Poza sloganem zmieniły się również grafika i dialogi wspólnie tworzące kampanijny content. W ten sposób Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę ponownie nagłaśnia palący problem, jakim jest brak odpowiednich zabezpieczeń w wirtualnym świecie odwiedzanym przez najmłodszych.

„Nigdy nie wiadomo…”, (n)a „Niby wiadomo…”

Jubileuszowa odsłona kampanii powstała jako reakcja na liczne wydarzenia i wynikające z nich niebezpieczeństwa związane z wirtualną rzeczywistością. Duży wpływ na unowocześnienie grafik miała m.in. akcja „Pandora Gate”, podważająca kwestie zaufania do influencerów promujących marki w sieci.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. fdds.pl

Poza postami w mediach społecznościowych, na stronie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę można znaleźć podstawowe zasady bezpieczeństwa w sieci, o których powinni pamiętać rodzice najmłodszych. Co więcej, w witrynie nie brakuje też treści prawnych związanych z konsekwencjami nawiązywania kontaktów z małoletnimi za pośrednictwem telefonu i internetu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cześć Aniu, tu Wojtek. Też mam 12 lat”

Oryginalna wersja akcji „Niby wiadomo, kto jest po drugiej stronie” została zapoczątkowana w lutym 2004 roku. Wówczas jej negatywnym bohaterem był dorosły mężczyzna podszywający się pod kilkunastoletniego chłopaka podczas wirtualnej rozmowy z Anią. „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” skupiała się na uwodzeniu nieletnich w wirtualnym świecie m.in. przy użyciu czatów internetowych. Nie brakowało reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. fdds.pl

Zdjęcie główne: Facebook/fdds.pl

PS „Pamiętaj, nie bierz od nieznajomych cukierków na ulicy” powtarzała moja mama. Plakaty tej kampanii mówią więcej niż tysiąc słów

W dobie cyfryzacji, dzieci spędzają w sieci więcej czasu niż dorośli. Szanse na spotkanie z nieznajomym w sieci są tak samo duże, jak na ulicy. To samo tyczy się zagrożeń.

PS2 Zastanów się, zanim opublikujesz zdjęcie swojego dziecka w internecie. Kampania wykorzystująca deep fake, która daje do myślenia

Mocna kampania Deutsche Telekom, niemieckiego właściciela działającej w Polsce sieci T-Mobile, porusza problem ochrony prywatności dzieci w internecie. Twórcy wykorzystali technologię deep fake – efekt z jednej strony przeraża, a drugiej budzi emocje i skłania do refleksji.