Firma doradczo-technologiczna Future Mind odświeżyła warstwę estetyczną aplikacji oraz wprowadziła tzw. Design System, czyli bazę komponentów, która ułatwia i przyspiesza rozwijanie projektu oraz zapewnia spójność doświadczeń użytkownika. Rozwiązanie pozwoli w przyszłości na znacznie szybsze wprowadzenie kolejnych funkcjonalności przy utrzymaniu spójności wizualnej aplikacji.
Głównymi wyzwaniami, z którymi zmierzył się nasz zespół podczas tego projektu, było unowocześnienie interfejsu, usprawnienia w zakresie użyteczności aplikacji oraz odświeżenie jej wyglądu, przy jednoczesnym pozostawieniu charakteru marki Hebe. Redesign został przeprowadzony w taki sposób, aby nie wywołać negatywnych reakcji związanych z metamorfozą aplikacji. Zależało nam na tym, aby nie zmieniać tych elementów, dzięki którym jest ona tak dobrze oceniania przez jej użytkowników, czyli prostego procesu zakupowego i przejrzystej prezentacji produktów oraz ofert – mówi Łukasz Okoński, product design lead w Future Mind.
Zobacz również
Z aplikacji Hebe korzystają klienci marki, którzy robią zakupy zarówno online, jak i offline. Użytkownicy dotychczas mieli możliwość m.in. dodawania produktów do listy życzeń, sprawdzania opinii o produkcie, dostępu do informacji o promocjach oraz artykułów blogowych. Teraz mogą cieszyć się także łatwym dostępem do nowości oraz sekcji z ostatnio przeglądanymi produktami.
Nad redesignem aplikacji zaczęliśmy pracować w odpowiedzi na opinie naszych użytkowników, następnie przeprowadziliśmy badania. Ich celem była poprawa user experience oraz wsparcie programu lojalnościowego My Hebe, którego chętnie używają nasi klienci robiąc zakupy zarówno online, jak i offline. Najchętniej korzystają oni z listy życzeń, sprawdzania opinii o produkcie, promocji czy bycia na bieżąco z trendami kosmetycznymi, dzięki sekcji inspiracji z artykułami blogowymi – mówi Aleksandra Kosior, product manager w Hebe.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce