Koncepcja FUTURELIGHT zrodziła się w górach i jest odpowiedzią na konkretne oczekiwania sportowców z teamu The North Face dotyczące zwiększenia oddychalności i komfortu użytkowania odzieży wodoodpornej. Szukając odpowiedniego rozwiązania marka zdecydowała się na nowo zdefiniować standardy tej kategorii produktów, postrzeganych dotychczas jako niewygodne, ciężkie i sztywne. Celem wieloletniego projektu było stworzenie innowacyjnego materiału, który miał być nie tylko miękki, lekki, elastyczny i wygodny, lecz także trwały i zaprojektowany w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Po trzech latach badań, prac nad rozwojem produktu oraz szeroko zakrojonych testów w laboratoriach i w terenie, The North Face z dumą przedstawia pierwszą serię odzieży wykonaną z opatentowanego przez markę materiału FUTURELIGHT.
− Innowacje produktowe, przekraczanie kolejnych granic i odwaga w podążaniu pod prąd są częścią DNA marki The North Face od czasu powstania firmy 50 lat temu. Zbyt długo byliśmy zmuszeni dostosowywać się do ograniczonych możliwości odzieży i zmiennych warunków pogodowych. Wraz z wprowadzeniem FUTURELIGHT w końcu możemy zaoferować sprzęt, który spełnia nasze oczekiwania. Wprowadzenie tego materiału jest kamieniem milowym dla naszej marki, dla przyszłości branży odzieżowej i konsumentów, którzy nie będą musieli poświęcać swojej wygody ani oddychalności dla zachowania wodoodporności − powiedział Scott Mellin, general manager kategorii Mountain Sports w The North Face.
Zobacz również
Wybierz Przyszłość
Proces nanospinningu zastosowany przy produkcji materiału FUTURELIGHT sprawił, że po raz pierwszy membrana osiągnęła tak wysoki poziom oddychalności. Setki tysięcy otworów stworzonych na poziomie nano pozwalają uzyskać niespotykaną porowatość materiału przy zachowaniu jego całkowitej wodoodporności. Powietrze może swobodnie przepływać, zapewniając więcej wentylacji niż kiedykolwiek wcześniej.
Nanospinning dał również projektantom The North Face możliwość kontroli wagi, rozciągliwości, oddychalności, trwałości, sposobu wykonania (dziane lub tkane) oraz tekstury podczas procesu produkcyjnego. Pozwala to dostosować materiał do konkretnego zastosowania, rodzaju aktywności, wymagań konsumentów oraz warunków pogodowych. Na przykład poprzez zwiększenie oddychalności odzieży na potrzeby treningów aerobowych lub zwiększenie ochrony w trudnych, wilgotnych warunkach klimatycznych. Możliwość dostosowania tych parametrów w trakcie procesu produkcji przesuwa granice innowacji w kategorii odzieży, sprzętu i akcesoriów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
− Zaczynamy od kurtek i odzieży outdoorowej, ale to dopiero początek. FUTURELIGHT może sprawić, że teoretycznie każda część garderoby będzie oddychająca, wodoodporna i po raz pierwszy − wygodna. Technologia ta otwiera nowe możliwości zastosowania technicznych materiałów we wszystkich kategoriach produktów oferowanych przez The North Face − mówi Mellin.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wraz z wprowadzeniem FUTURELIGHT The North Face wyznacza również nowe standardy w branży w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w procesie produkcji materiałów. Wdrożone innowacje pozwoliły marce w sposób odpowiedzialny wytwarzać trójwarstwową odzież, której dwie zewnętrzne warstwy wykonane są w 90% z surowców pochodzących z recyklingu.
Przetestowane przez sportowców, sprawdzone na wyprawach
FUTURELIGHT był intensywnie testowany przez 15 sportowców z teamu The North Face. W trakcie ponad 400 dni sprawdzali oni sprzęt w najtrudniejszych warunkach, na najwyższych szczytach, m.in. na Lhotse i Evereście, gdzie temperatury wahają się od -45°C do 15°C.
Podczas testów materiału FUTURELIGHT Jim Morrison z teamu The North Face wspiął się i zjechali na nartach z trzech ośmiotysięczników w tym Everestu, Cho Oyu i Lhotse. W przypadku tego ostatniego szczytu wraz z partnerką Hilaree Nelson dokonali pierwszego zjazdu Kuluarem Lhotse.
− W ciągu ostatnich dwóch lat światowej klasy wspinacze, narciarze, alpiniści, snowboardziści i biegacze dokładnie testowali FUTURELIGHT, aby potwierdzić działanie tej technologii w różnych warunkach pogodowych i strefach klimatycznych na całym świecie. Przez wszystkie lata spędzone w górach nigdy nie spotkałam się z produktem, który działał tak dobrze, jak FUTURELIGHT. Ten materiał wyznaczył nowe standardy tego, czego można oczekiwać od wodoodpornego materiału – opowiada Hilaree Nelson, kapitan teamu The North Face.
Aby sprawdzić granice możliwości materiału FUTURELIGHT, poza testami przeprowadzonymi przez sportowców i wewnętrzne laboratoria marki, The North Face współpracował również z niezależnymi ekspertami zewnętrznymi. Jednym z nich była uznana na całym świecie firma UL, która testuje wodoodporność m.in. dla National Fire Protection Association (NFPA) – organizacji certyfikującej sprzęt dla strażaków i ratowników.
Premiera 2019
Z okazji wyczekiwanej premiery odzież FUTURELIGHT zostaje zaprezentowana na filmie promocyjnym oraz zdjęciach przedstawiających kilku światowej klasy sportowców, w tym kapitan zespołu The North Face i alpinistkę Hilaree Nelson, snowboardzistkę Leanne Pelosi oraz wspinaczy Jimmy’ego China oraz Andresa Marina.
Kurtki i spodnie z technologią FUTURELIGHT dostępne są od 1 października na stronie marki, w wybranych sklepach The North Face oraz w najlepszych sklepach outdoorowych.