Tegoroczna świąteczna reklama Agaty to kolejna odsłona kampanii stworzonej wraz z Grupą Teatralną Mumio. Charakterystyczny, lekko absurdalny humor duetu ponownie buduje klimat spotu – tym razem przenosząc odbiorców w świat świątecznych dekoracji, skrzatów i rodzinnego ciepła.
W spocie widzowie obserwują zaskoczoną klientkę, która odwiedza sklep Agata wraz z siostrą. Gdy bohaterki przemierzają alejki pełne zimowych dodatków, napotykają… skrzaty, które przekonują je, że to właśnie tu kryją się bożonarodzeniowe detale gotowe odmienić każdy dom. Obok nich pojawiają się również „prawdziwi” Mikołaje, potęgując świąteczną atmosferę.
Humor Mumio – nieco szalony, a jednocześnie pełen ciepła – idealnie wpisuje się w narrację sklepu, który w grudniu staje się miejscem poszukiwania inspiracji prezentowych i drobiazgów do dekoracji domu. Wcześniej w tym roku członkowie Mumio brali już udział w reklamach sieci Agata, wcielając się w role etatowych pracowników sklepu.
Świąteczne królestwo dekoracji
Agata w tym roku postawiła na wyjątkowo szeroką gamę świątecznych dodatków. Wśród nich można znaleźć m.in. ośnieżone choinki na pniu, figurki reniferów, a przede wszystkim – całą rodzinę świątecznych skrzatów, dostępnych w różnych kolorach, stylach i rozmiarach.
To właśnie skrzaty stały się ikonami tegorocznej kampanii i głównymi bohaterami opowieści. Ich obecność w reklamie nie jest przypadkowa – Agata pozycjonuje swoje sklepy jako „królestwo dodatków”, miejsce, z którego świąteczny klimat można zabrać ze sobą do domu.

Głos marki: święta to czas ciepła – również w komunikacji
– Grudzień to czas, kiedy w komunikacji możemy odwołać się do przyjemnego okresu przedświątecznego, w którym wszyscy choć na chwilę chcemy nacieszyć się ciepłem naszych czterech kątów – komentuje Krzysztof Wadas, dyrektor ds. marketingu Agata S.A.
Mumio x Agata: współpraca, która działa
Mumio od lat słynie z niebanalnych interpretacji codziennych sytuacji – ich reklamy są subtelne, charakterystyczne i zapadają w pamięć. Ta wrażliwość idealnie pasuje do świątecznego storytellingu Agaty.
Połączenie teatralnego humoru z ciepłem świątecznych akcesoriów daje efekt, który wyróżnia markę na tle konkurencji: inteligentny, przystępny, rodzinny. A skrzaty? One po prostu dodają temu wszystkiemu szczyptę magii.
Świąteczna kampania Agaty zrealizowana we współpracy z Grupą Teatralną Mumio to przykład reklamy, która nie rezygnując z humoru, dostarcza odbiorcom emocji i inspiracji. Mumio po raz kolejny udowadnia, że potrafi tworzyć storytelling, który działa zarówno w warstwie artystycznej, jak i sprzedażowej – a skrzaty… cóż, skrzaty kradną show.
Mumio dodaje humoru
Grupa Teatralna Mumio od lat współpracuje z markami z rozmaitych branż, dodając ich kampaniom reklamowym odrobiny absurdu. W 2005 roku kabaret wystąpił w kultowej dziś reklamie „Kopytko” Plusa, a w 2025 roku odtworzył słynny gag w kampanii Plusha. Mimo upływu dwóch dekad, skecz promujący ówczesną ofertę telefonii komórkowej do dziś jest jedną z najchętniej oglądanych reklam w historii polskiego marketingu.