Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Gdzie kupimy wyprawki szkolne? Inquiry przedstawia najnowszy raport

Jak zwykle po wakacjach wkraczamy w okres przygotowywania dzieci na powrót do szkoły. W tym roku zakupu artykułów szkolnych dokonamy głównie w dyskontach, a na całość wyprawki wydamy więcej niż zazwyczaj ze względu na wzrost cen.
O autorze
1 min czytania 2023-08-24

Agencja Inquiry już po raz kolejny przeprowadziła badanie dotyczące planów polskich rodziców co do wyprawki na kolejny rok szkolny. Badanie wyraźnie pokazuje, że przed 1 września dzieciom kupujemy przede wszystkim podstawowe elementy wyprawki takie jak artykuły szkolne (78% badanych) oraz podręczniki i książki (71%). Na kolejnych dwóch miejscach najpopularniejszych zakupów szkolnych znajdujemy odzież i obuwie oraz wyposażenie sportowe. Co piąty badany zainwestuje także w meble niezbędne dla dziecka, a 15% w sprzęt komputerowy.

Większość rodziców deklaruje przy tym, że zdanie dziecka będzie miało duży wpływ na ostateczny wybór produktów związanych z powrotem lub pójściem do szkoły.

Zakupów artykułów szkolnych dokonamy najczęściej w dyskontach – deklaruje tak niemal połowa badanych. Pozycję lidera straciły księgarnie, których popularność z roku na rok maleje (42% obecnie vs 53% w 2021 roku). Na kolejnych miejscach pojawiają się sklepy internetowe (40%), a także super- i hipermarkety (39%).

W dalszym ciągu co trzeci badany planuje nabyć wyprawkę szkolną pod koniec wakacji. Choć 29% Polaków rozkłada te wydatki na całe wakacje, widoczna jest tendencja do odkładania zakupów na później. Wzrost cen odczuwamy także w tej dziedzinie i 2/3 badanych spodziewa się, że na zakupy związane z powrotem do szkoły wydadzą więcej niż przed rokiem. W zdecydowanej większości wzrost wydatków uzasadniany jest przez badanych generalnym wzrostem cen w sklepach. droższych niż wcześniej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Kolejny rok szkolny zbliża się wielkimi krokami. Większość rodziców planuje już przygotowanie swoich pociech na kolejne wyzwania. Zakup produktów niezbędnych do szkoły, jak w większości innych przypadków, będzie nas również w tym roku kosztował więcej. Rodzice muszą być przygotowani na to, że tegoroczne wydatki będą jeszcze wyższe niż przed rokiem. To dlatego po zakup produktów szkolnych wybierzemy się do głównie do dyskontów – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

Pełen raport można pobrać na stronie inquirymarketresearch.pl/back-to-school

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie zostało zrealizowane w sierpniu 2023 r. na reprezentatywnej próbie 1000 osób – rodziców dzieci szkolnych metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się