Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy?

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Gemini Park Bielsko-Biała stawia na „real-time’owy” CSR

Gemini Park Bielsko-Biała w swojej strategii coraz więcej miejsca poświęca lokalnym inicjatywom, które są tu i teraz istotne dla otaczającej go społeczności. Centrum handlowe zaangażowało się w przedsięwzięcia na rzecz seniorów, rodzin zastępczych czy akcji szczepień przeciw COVID-19.
O autorze
3 min czytania 2021-10-08

Ważne dla lokalnej społeczności kwestie znalazły się w centrum zainteresowania Gemini Park Bielsko-Biała. Ostatnie miesiące przyniosły duże zmiany w strategii CSR obiektu handlowego. Galeria nie tylko z większą uwagą przygląda się potrzebom najbliższego sąsiedztwa, w tym mieszkańcom dużych osiedli, które położone są niedaleko obiektu, ale także angażuje się w projekty, które są szczególnie palące w dobie COVID-19.

– Pandemia nieco przewartościowała naszą strategię. Owszem, promocja kultury, sportu czy działalność proedukacyjna pozostają wciąż istotnymi elementami naszego CSR-u, ale jednocześnie nowym fundamentem staje się ścisła współpraca z niewielkimi organizacjami pozarządowymi, które pełnią rolę łącznika z lokalną społecznością. Staramy się wsłuchiwać w ich aktualne problemy i angażować w akcje zgodne z ich celami. W dobie pandemii jesteśmy jeszcze bliżej tych potrzeb, więcej rozmawiamy, szukamy obszarów, które szczególnie wymagają pomocy, zwłaszcza tu i teraz, kiedy tak wiele jest do odbudowy – mówi Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Co to oznacza w praktyce? – Od blisko pięciu miesięcy, czyli od końca trzeciego lockdownu, koncentrujemy się głównie na wsparciu mikro projektów o charakterze charytatywnym, włączamy się w lokalne kampanie informacyjne i edukacyjne, a także – co jest nowością w naszym CSR – w działania na rzecz zwiększonego dostępu np. do szczepień i spisu powszechnego. Skupiamy się także na grupach, które często w przeszłości w takich lokalnych działaniach były pomijane np. na seniorach, młodych sportowcach czy rodzinach zastępczych – wylicza Marcin Ochmański.

– To nie jedyna zmiana, jaka zaszła w działaniach CSR Gemini Park Bielsko-Biała. Te stały się także „real-time’owe”, oparte na aktualnych potrzebach. – COVID-19 nauczył nas, że w naszej aktywności prospołecznej musimy być jeszcze bliżej społeczności, a do tego być znacznie bardziej elastyczny niż w przeszłości, mając pole do wsparcia inicjatyw, które rodzą się z dnia na dzień oraz wymagają natychmiastowego działania, kiedy ktoś do nas zapuka po pomoc. Trzymanie się sztywnego planu i naginanie go do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości dziś już nie zdaje egzaminu – tłumaczy Marcin Ochmański.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wsparcie 8 przedsięwzięć

Tę otwartość widać na konkretnych przykładach. Tylko od maja obiekt wsparł aż 8 przedsięwzięć. Wspólnie z Fundacją Aktywności Społecznej „Złote Łany” z Bielska-Białej centrum handlowe zorganizowało w hipermarkecie Bi1 trwającą ponad dwa tygodnie zbiórkę żywności, która trafi do najbardziej potrzebujących seniorów z sąsiadującego z Gemini Park Osiedla Złote Łany. Drugie tyle artykułów spożywczych, co udało się zebrać, centrum dokupiło, podwajając ilość zebranych produktów. W swoim CSR od kilku miesięcy galeria mocno stawia także na wolontariat pracowniczy. Zespół Gemini Park samodzielnie rozwozi zebrane dary, przygotowuje paczki, angażuje się w zbiórki.

Centrum aktywnie włączyło się także w promocję idei rodzin zastępczych, mocno dotkniętych skutkami pandemii. Tym samym obiekt dołączył do przedsięwzięcia Fundacji Grupa Kęty „Dzieciom Podbeskidzia” i Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miasta w Bielsku-Białej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gemini Park zadbał także o wyposażenie świetlicy dla dzieci z Fundacji „Imperium Sportu”, która promuje wśród najmłodszych bielszczan, kluczową w czasach pandemii aktywność fizyczną. Centrum skupiło się także na dalszym wsparciu dla 3 lokalnych drużyn sportowych – BKS Bielsko-Biała, BBTS Bielsko-Biała i TS Podbeskidzie. Przy współpracy z tą ostatnią możliwe było zorganizowanie m.in. takich akcji jak: „Oddaj krew i idź na mecz”, która zasiliła lokalny bank krwiodawstwa, zmagający się z deficytem krwi w dobie COVID-19.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

–  COVID-19 sporo nas nauczył. Nowe otwarcie w działaniach CSR, jakie przyniosła polockdownowa rzeczywistość sprawia, że stajemy się jeszcze bardziej autentyczni w naszych projektach, stając się realnym partnerem organizacji. Jeszcze bardziej też zacieśniamy relacje. To pozwala nam działać nie z pozycji wielkiego biznesu, a przyjaciela, do którego można zawsze zgłosić się po pomoc. Tym samym lepiej rozumiemy potrzeby i problemy organizacji, ale także otaczających nas mikrospołeczności, czyli naszych lojalnych klientów – mówi Marcin Ochmański.

Najlepszym tego przykładem jest aktywne działanie galerii na rzecz dostępu. Od sierpnia br. w galerii działa bardzo popularny w mieście punkt szczepień przeciwko COVID-19, stworzony wspólnie przez galerię oraz Beskidzkie Centrum Onkologii – Szpital Miejski w Bielsku-Białej. Punkt nie tylko promuje akcję szczepień, ale przede wszystkim dzięki uproszczonym procedurom i lokalizacji ułatwia je dużej grupie mieszkańców, w tym seniorom.

Do tej pory szczepionkę w Gemini Park otrzymało ponad 3 tys. mieszkańców regionu. Wśród zaszczepionych znalazła się także młodzież od 12 r.ż. pochodząca z trzech sąsiadujących z galerią szkół. Kolejnym efektem współpracy galerii z Urzędem Miejskim w Bielsku-Białej było stworzenie stacjonarnego Punktu Spisu Powszechnego w Gemini Park. Wspólnie z rachmistrzami formularz spisowy wypełniło tu blisko 2,5 tys. osób. Akcja cieszyła się dużą popularnością zwłaszcza wśród seniorów, którym specjaliści pomagali w wypełnieniu i zrozumieniu formularza.