Lokalni wydawcy otrzymają m.in. dane o całkowitym zasięgu na wszystkich urządzeniach, dane dzienne publikowane „z dnia na dzień“ oraz dane o oglądalności stron WWW z podziałem na dom i biuro.
W poniedziałek 2 maja czeskie Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Internetu (SPIR), które pełni rolę organizacji branżowej, ogłosiło, że to Gemius będzie oficjalnym dostawcą danych o internecie. Proces selekcji był dwuetapowy i trwał od września 2015 roku. Uczestniczyło w nim pięciu kandydatów i siedem firm (trzy firmy wystąpiły ze wspólną ofertą).
Zobacz również
To kolejny sukces Gemiusa na czeskim rynku. Firma zajmuje się badaniem internetu w tym kraju już ponad 10 lat. Wybór badania gemiusAudience (lokalna nazwa: NetMonitor) na oficjalne źródło badań o internecie to rozwiązanie korzystne dla czeskiej branży reklamowej. Wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i reklamodawcy otrzymają bowiem wiedzę o swojej pozycji w świecie online, o jakiej wcześniej mogli tylko marzyć. Gemius dostarczy im m.in. dane prezentujące całkowity zasięg na wszystkich urządzeniach, dane o tym, jak internauci korzystają z internetu z dnia na dzień (tj. we wtorek za poniedziałek, a w środę za wtorek) oraz dane pokazujące, jakie strony są przeglądane przez użytkowników sieci z komputerów PC w domu, a jakie z pracy.
– Jestem przekonany, że o wyborze naszej firmy zdecydowała wysoka jakość produktu. Wystarczy nadmienić, że metodologia badania internetu, którą zaoferowaliśmy w Czechach w kwietniu tego roku otrzymała dwie nominacje w konkursie IAB Europe na najlepszy projekt badawczy – mówi Piotr Ejdys, prezes Gemiusa na świat.
– Co więcej, dane pokazujące oglądalność stron WWW z podziałem na lokalizację, tj. dom i biuro, zostały już przez nas z sukcesem wdrożone w Belgii w ramach oficjalnego badania internetu oraz w Polsce. Tu też dostarczamy klientom dane dzienne publikowane z dnia na dzień. Wygrana na czeskim rynku, kolejna z rzędu, to dowód na to, że rozwijamy produkt w oparciu o trendy i potrzeby klientów – podkreśla Ejdys.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Mierzymy czeski internet już ponad 10 lat. Nasza oferta zawsze zwyciężała nad konkurencją. Tym razem walka była zacięta, a przetarg trwał ponad pół roku – mówi Michał Fejk, szef czeskiego oddziału firmy Gemius. – Jesteśmy przekonani, że nowy etap badań z wieloma innowacjami przyniesie dalsze możliwości rozwoju rynku, a my zrobimy wszystko, aby nasz obecny sukces przełożył się na zyski klientów – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing