Nowa kampania PizzaPortal.pl bazuje na symbolice i sposobie komunikacji świata online. Spoty nie opowiadają linearnej historii, ale wykorzystują krótkie, zapętlone sceny znane z animowanych GIFów czy memów internetowych, które w zaskakujący sposób oddają charakter i ideę portalu. Historie odwołują się do realiów związanych z zamawianiem jedzenia, takich jak spotkanie ze znajomymi czy mecz piłkarski, a tempo ich zmian jest bardzo szybkie – takie jak informacji w sieci. Cała kampania realizowana jest pod hasłem „GIF me food”.
– Początkowo może wydawać się, że nasza nowa kampania, której fundamentem są animowane GIFy, skierowana jest tylko do ludzi młodych. Nie jest to jednak prawdą. GIFy osadzone są w kulturze interetu już od ponad 20 lat, stanowiąc ponadpokoleniowy język komunikacji. Dlatego na nasze reklamy zwróci uwagę nie tylko student, ale także 40-latek pamiętający słynną animację „Dancing baby”, która była jednym z pierwszych GIFowych virali na świecie. Sięgamy po technikę komunikacji i symbolikę silnie zakorzenioną w DNA internetu, by jeszcze bardziej podkreślić spójność tych realiów z ideami platformy do zamawiania jedzenia online – mówi Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.
Zobacz również
Animowane GIFy już kilkadziesiąt lat temu zdobyły serca użytkowników internetu. W erze przed powszechnie dostępnym video internetowym, używane były do tworzenia pierwszych virali, a w początkowej fazie rozwoju internetu wykorzystywane także w marketingu – do tworzenia prostych animacji w komunikacji marek. Przetrwały próbę czasu, stając się ostatecznie ilustracją emocji, poglądów i nastrojów w codziennych rozmowach internautów w XXI w.
– Tworząc nową platformę komunikacyjną postanowiliśmy skoncentrować się na języku i otoczeniu, w jakim komunikują się i przebywają codziennie nasi klienci. Dlatego przy tworzeniu fundamentów strategii zastosowaliśmy podejście „digital first”, gdzie najpierw myśli się o mediach cyfrowych, a potem tradycyjnych. W efekcie nasze nowe reklamy będą się bardzo wyróżniały np. w telewizji, gdzie sposób realizacji reklam jest bardziej tradycyjny. Dodatkowo odwołując się w reklamach do codziennych sytuacji, w których zamawiają nasi klienci, chcemy pokazać potrzebę korzystania z PizzaPortal.pl i różnorodność oferty dostępnej dla każdego. Nasz portal do zamawiania jedzenia, który jako pierwszy w Polsce wyrósł w świecie online, a dziś oferuje klientom dostęp do blisko 4000 restauracji w całej Polsce, dzięki nowej komunikacji jeszcze bardziej wpisuje się w ten internetowy świat – komentuje Bartosz Sala, prezes PizzaPortal.pl.
Kampania obejmuje telewizję (wszystkie główne stacje oraz wybrane kanały tematyczne), internet (szeroko zakrojone działania na stronach internetowych) oraz social media.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za linię kreatywną działań odpowiada agencja FCBBridge2Fun (pomysł, scenariusz i nadzór kreatywny: Agnieszka Stypa, Monika Światek-Król, client service: Emilia Błaszczak), zakupem i planowaniem mediów zajął się dom mediowy Starcom (Publicis Media), a spoty wyprodukowane przez dom produkcyjny Flota Filmowa (Małgorzata Gałka, Wiola Łabędź) wyreżyserował Łukasz Zabłocki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Na początku listopada br. marki Haier i Vytautas powróciły z nowym spotem, reklamującym pralko-suszarkę Haier Duo Dry i wodę mineralną. Jak zawsze nie zabrakło tu dużej dozy humoru, elementów satyry i kontrowersji oraz charakterystycznego, litewskiego akcentu.