Głusi na Eurowizji. Zespół Unmute przechodzi do kolejnego etapu

Grupa muzyczna Unmute, której wszyscy członkowie są głusi, przeszła pierwszy etap polskich preselekcji do Eurowizji. To przełomowy moment, którego scena muzyczna nigdy nie zapomni. Czy wyzwanie rzucone status quo zostanie przyjęte?
O autorze
1 min czytania 2022-01-28

Unmute, debiutując ze swoim utworem „Głośniej niż decybele” i migając „Nie słychać nas? Trzeba to zmienić!”, nie rzucali słów na wiatr. Emocje, jakich jeszcze nie było. Zmiany, których potrzebuje świat.

Chociaż muzyka ma być z założenia dostępna dla każdego, osoby głuche były ograniczane. O koncercie w języku migowym nikt nie myślał, co więcej, na scenach nie było tłumacza, który pozwoliłby zrozumieć utwór Głuchym. Na platformach muzycznych rzadko widzimy klipy z tekstem, no bo po co? Przecież muzyka jest dla osób słyszących. STOP! Nic bardziej mylnego.

Zgłoszenie Unmute do preselekcji Eurowizji jest manifestem o prawo do uczestnictwa  w popkulturze. Pomysł na kampanię społeczną Polskiego Związku Głuchych narodził się z potrzeby edukacji społecznej na temat odbioru muzyki przez osoby głuche, które kochają muzykę dokładnie tak samo jak osoby słyszące, ale zespół chce też w ten sposób pokazać niesłyszącym, że nie ma rzeczy niemożliwych. Że wszyscy mogą pokazać światu swoje talenty, miłość do muzyki i emocje wyrażone dźwiękami. Świat nie stawia przed nimi żadnych ograniczeń, a cała branża muzyczna powinna być solidarna.

Cieszymy się, że zespół Unmute został zauważony i doceniony. Pierwszy raz w historii w Konkursie Eurowizji pojawił utwór śpiewany w języku migowym. Naszym utworem udowodniliśmy, że bariery są tylko w naszych głowach i jeżeli tylko chcemy możemy je pokonać. Pokazujemy, że muzyka może być różnorodna, że warto realizować marzenia i mówić głośno o naszych potrzebach. Myślę, że w Konkursie Eurowizji w Turynie mamy spore szanse, ponieważ  pokażemy coś czego jeszcze nie było w tym konkursie od 1956 roku – mówi Krzysztof Kotyniewicz, prezes Polskiego Związku Głuchych.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

19. lutego odbędzie się koncert preselekcyjny, na którym wystąpi 10 wyłonionych przez jury kandydatur. Zwycięską piosenkę wybierze komisja złożona z osób związanych z polskim rynkiem muzycznym, ale swój głos będą mogli oddawać również widzowie.

Za koncept kreatywny i realizację projektu odpowiedzialna jest agencja Change Serviceplan. Komunikacją kampanii społecznej w mediach i social mediach zajęła się agencja Labcon.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się