Do tej pory, w oficjalnej komunikacji, Lutomiersk posługiwał się herbem, nadanym miastu jeszcze przez króla Zygmunta Starego. Jednakże ranga herbu nie pozwalała gminie na jego swobodne zastosowanie w kreacji masowych materiałów promocyjnych czy też w innych, mniej formalnych środkach komunikacji marketingowej. Dlatego Lutomiersk zdecydował się na stworzenie logo, które ma stać się jednym z podstawowych elementów wizualnej identyfikacji gminy.
Zobacz również
– Logo wpisuje się w coraz bardziej popularny trend upraszczania grafiki heraldycznej. Zgodnie z nim, przy tworzeniu projektów czerpie się koncepcje designu z kolorystyki i symboliki oficjalnego herbu czy godła, podkreślając znaczenie historii i tradycji. Wykorzystany w logo Lutomierska symbol łuku nawiązuje do łuku Centaura z oryginalnego herbu. Napięty i gotowy do wystrzelenia łuk symbolizuje dynamizm i ruch (gmina inwestuje od kilku lat znaczne środki w ułatwienie komunikacji i transport). Symbolika nowego logo akcentuje także walory turystyczno-przyrodnicze Lutomierska, zachęca do rekreacji i zwiedzania bogatej historycznie okolicy. Innym istotnym elementem logo jest charakterystyczny fragment pejzażu Lutomierska, czyli słynny most tramwajowy nad rzeką Ner. W logo zastosowano dwa pasujące do siebie odcienie zieleni. Nawiązują one bezpośrednio do kolorystyki oryginalnego herbu. Ponadto zieleń w tym ujęciu oznacza harmonię, naturę, a także wzrost i odrodzenie – tłumaczy Jan Matysik, dyrektor zarządzający Agencji Cumulus, odpowiedzialnej za przygotowanie logo i księgi znaku.
Nowe logo może występować także w wariancie z dotychczasowym hasłem promującym gminę – „idealny do zamieszkania”. Określa ono Lutomiersk jako samorząd przyjazny inwestycjom, wspierający rozwój przedsiębiorczości, a także dbający o podnoszenie standardu życia mieszkańców poprzez rozwój infrastruktury drogowej i sportowej.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing