Golden Drum 2015 – najciekawsze kampanie

Golden Drum 2015 – najciekawsze kampanie
Gala rozdania nagród na jednym z najważniejszych festiwali reklamy w Europie Środkowo-Wschodniej – Golden Drum za nami. Wśród finalistów znalazły się kampanie z Polski. Jakie były najciekawsze kreacje zgłoszone do tego konkursu?
O autorze
1 min czytania 2015-10-30

W tym roku na festiwal Golden Drum swój udział zgłosiło 256 agencji, prezentując łącznie 1208 kampanii w kilkunastu kategoriach. Wśród nich znalazło się 20 agencji z naszego kraju, które nadesłały prawie 100 kreacji – 9 agencji dostało nominacje do finału, m.in. LVOV, K2, Isobar Polska, Lemon Sky, Havas Worldwide Warsaw czy 180heartbeats + JUNG v. MATT.

W tym roku, podobnie jak w poprzednim, skupiliśmy się na kategorii Film (TV, kino i internet), wybierając najciekawsze naszym zdaniem kreacje, które niekoniecznie zdobyły nagrody w konkursie.

Jedną z najlepszych kreacji na festiwalu, zresztą nagrodzoną Golden Drum Grand Prix, była reklama J.A. Baczewski – Ostatnia butelka, zrealizowana przez agencję LVOV. Poruszająca historia Stefana Płażka, który pracując podczas wojny w Wytwórni Monopolu Spirytusowego wszedł w posiadanie wielu butelek wódki J.A. Baczewski, z których jedna przetrwała do dziś, ta „ostatnia”. Reżyser filmu, Marcin Koszałka, otrzymał nagrodę Virtuoso Award.

Co jest powodem powstawania kręgów w zbożu? Jak temu zaradzić? Odpowiedź jest wyjątkowo prosta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chorwacki browar Ožujsko stworzył jedną z lepszych parafraz powszechnie znanej sceny z filmu Titanic.

Z kolei kreacja marki Mobotix, tworzącej panoramiczne kamery dla ochrony, przedstawia parę złodzei, którym nie wszystko idzie jak po maśle.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Prosto, krótko, ale jaki efekt?! Kreacje stworzone dla marki Pentax zdobyły nagrody Grand Prix.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Zastanawialiście się kiedyś, co jest przyczyną tak nietroskliwego zajmowania się Waszym bagażem na lotnisku?



Każdy samochód ma swoją niepowtarzalną historię.


Czy wiecie, że termity jedzą dwa razy szybciej podczas słuchania heavy metalu?

Leo Burnett Bucharest stworzyło dwie nagrodzone złotem kreacje, w których przedstawiają postacie z historii Rumunii i w dość zabawny sposób wyjaśniają, dlaczego pójście na wybory jest ważne.


I pamiętaj, zawsze, gdy opowiadasz plotki na temat Nescafe ginie wiewiórka.

Poniżej przedstawiamy resztę wybranych przez nas filmów reklamowych.

SOCRATES MAGAZINE



Johnnie Walker (Keep Walking Lebanon)

Neuburger causes addiction

Dad Can””

Mr. Disease

The Unbranded ad

Exhibition Death

Oskaras Korsunovas Theatre