Gala rozdania nagród w ramach Grand Prix 2021 odbyła się 18 października br. W tegorocznej edycji tytuł Agencji Roku, po raz drugi raz z rzędu trafił w ręce Publicis Italy z Mediolanu, tym samym przyczyniając się do ogólnego sukcesu spółki Publicis, która zebrała najwięcej punktów i została uhonorowana tytułem Sieci Roku.
Teraz przedstawiamy wszystkie kampanie, które otrzymały prestiżową nagrodę Grand Prix.
Zobacz również
Burger King: Muldy Whooper
Grand Prix w kategoriach: B. PRINT, Retail & Public Services i B. CONTENT, PR
Agencja: McCann Tel Aviv
Burger King postawił na niecodzienną reklamę, by zakomunikować swoim klientom, że jego flagowy produkt (kanapka Whopper) nie zawiera konserwantów ani żadnych sztucznych dodatków. Marka stworzyła 45-sekundowy spot, a także kampanię outdoorową z billboardami, które w zbliżeniu ukazują proces pleśnienia jedzenia. W ten sposób marka Burger King pokazuje, że prawdziwe jedzenie prędzej czy później przestaje wyglądać apetycznie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
TV Rain: AI Versus
Grand Prix w kategoriach: D. DIGITAL, MOBILE & TECHNOLOGY, Digital & Mobile Creativity
Agencja: Voskhod, Yekaterinburg
Dwa systemy AI „wychowane” przez różne media – jedno przez niezależny rosyjski kanał telewizyjny, drugie przez państwowy kanał telewizyjny. Oba były w stanie komunikować się z użytkownikami – odbiorcy mogli zadawać pytania o Rosję i natychmiast uzyskiwać odpowiedzi. Połączenie innowacyjnych technologii (Google Speech-to-Text, Trained Neural Network, Question Answering Model Q&A, ODQA, Word Embeddings) pomogło AI przyswoić terabity informacji.
Heineken: Shutter Ads
Grand Prix w kategoriach: C. OUT OF HOME (OOH), Food & Drinks
Agencja: Publicis Italy, Milan
W związku z wybuchem pandemii i wprowadzanych lockdownów, konieczna była pomoc dla gastronomii, która najbardziej odczuła kryzys na rynku. Heineken postanowił wesprzeć zamknięte bary — w ponad 5000 lokalach na całym świecie pojawiły się reklamy Heinekena, a producent wypłacił im łącznie 7,5 miliona euro. Kampania Shutter Ads przyniosła o 40% większą wartość medialną niż tradycyjne reklamy OOH, a 100% barów, które wzięły udział w inicjatywie przetrwało pandemię.
Diesel: Francesca
Grand Prix w kategoriach: A. FILM, Retail & Public Services / B. MOTION CRAFT (Video / Moving images), Direction
Agencja: Publicis Italy, Milan
Film „For Successful Living” opowiada historię, w której z powodzeniem oddano celebrację wolności i bycia sobą. Marka Diesel przedstawia nam codzienność i etap zmian w życiu Francesci – młodej transpłciowej dziewczyny, która musi zmierzyć się z mniejszymi i większymi wyzwaniami, aby spełnić swoje największe marzenie. W spocie widzimy zupełnie nieoczekiwany zwrot akcji, czym marka udowadnia, że nie boi się pokazać odważny (i kontrowersyjny) punkt widzenia.
Diesel: Enjoy Before Returning
Grand Prix w kategoriach: C. ENGAGEMENT (Direct) / A. BRAND BUILDING (Brand Strategy and Experience) / E. ACTIVATION (Cross-Platform Activation)
Agencja: Publicis Italy, Milan
Jeśli nic nie może sprawić, że ludzie przestaną nabywać nowe ubrania, to po co w ogóle próbować ich przed tym powstrzymać? Diesel kolejny raz budzi kontrowersje i bezwstydnie zachęca ich do noszenia ubrań z niezdjętymi metkami, zanim ciuchy z powrotem trafią do sklepu. Kampania wystartowała w czasie fashion week i z miejsca podbiła serca konsumentów.
Propuesta Civica: #StillSpeakingUp DeepTruth
Grand Prix w kategoriach: E. DIGITAL, MOBILE & TECHNOLOGY, AR / VR / Voice-activation, Connected Devices, Data / Insight
Agencja: Publicis Latvia
Przygotowywanie materiałów i badanie problemu korupcji i handlu narkotykami w Meksyku przypłaciło życiem już 120 dziennikarzy (od 2007 roku). Jednym z nich był znany reporter Javier Valdez, zabity w 2017 roku. Jednak dzięki sztucznej inteligencji 3 lata później „przywrócono go do życia”. Wirtualna wersja Valdeza w krajowej telewizji mogła bezpośrednio zwrócić się się do prezydenta Meksyku, domagając się sprawiedliwości i wolności słowa dla siebie i swoich kolegów po fachu. Kampania jest częścią platformy #StillSpeakingUp, stworzonej z myślą o wykorzystaniu tożsamości zamordowanych dziennikarzy, aby ochronić tych, których życie jest dziś zagrożone.
Spinneys Supermakets: The Bread Exam
Grand Prix w kategoriach: E. HEALTH & WELLNESS, Branded & Unbranded Health Awareness
Agencja: Publicis Latvia
Spinneys i Libańska Fundacja Raka Piersi znalazły łatwy sposób na to, aby wszyscy mówili o samobadaniu piersi bez wzbudzania wstydu. Do tego celu zaprosili popularnego piekarza, aby przekazał wszystkim kobietom ważną wiadomość dotyczącą ich zdrowia – w filmie widzimy przepis na chleb, w którym ciasto jest służy zobrazowaniu metody samodzielnego badania piersi.