To klucz, jaki otrzymali uczestnicy największej w Polsce konferencji o nowych trendach w marketingu i brandingu.
#gmcpoznan – podążaj za najlepszymi
Zobacz również
W technologicznej oprawie, na scenę Golden Marketing Conference, znanej w sieci także jako #gmcpoznan, wkroczył człowiek: mentor, użytkownik, odbiorca, klient, ekstrawertyk, introwertyk, szef, designer. Ze swoją historią, emocjami, potrzebami i pomysłami, słowem: człowiek – motyw i trend, który pojawił się w przekazie każdego z zaproszonych do Poznania prelegentów. Natalia Hatalska, Paweł Tkaczyk, Michał Wawrzyniak, Marek Zieliński, Michał Banach i Wojciech Ławniczak – stworzyli grono najlepszych, za którymi przez 2 dni podążali słuchacze. Konferencję otworzył w Sali Ziemi Michał Wawrzyniak, założyciel i główny wizjoner w MentalWay, kurator Golden Marketing Conference, który wprowadził uczestników w klimat konferencji swoim wykładem „Mentorship – ślady, jakie zostawiasz po sobie w biznesie”. Michał dotknął kwestii posiadania mentora w życiu a wszystko, co robimy i co zostaje nam przekazane pozostawia ślad lub toczy się tropem naszych mentorów. Poszukiwanie drogi i celu ułatwiają książki, doskonale uzupełniające paletę drogowskazów, którymi z zaufaniem można się w życiu kierować. Zwłaszcza w drodze po sukces!
Be more human!
Natalia Hatalska, obserwatorka trendów, zaprezentowała kolejną ścieżkę: podążania marketingowymi trendami na rok 2016 i kolejne. Autorka bloga Hatalska.com oraz książki „Cząstki przyciągania” pokazała walkę o dominację w dynamicznym świecie mediów społecznościowych oraz ich wpływie na życie wśród bliskich, jak i w biznesie. Świat technologii jest mocno rozpędzony i potrzeba świadomości, by się w nim nie zatracić – zarówno w życiu, jak i w pracy. Treściwe wystąpienie Hatalskiej pomieściło 10 głównych trendów, które zobrazowała licznymi przykładami w postaci filmów, wymownych zdjęć i haseł. Wśród top 10 wymieniła: 1. Gwałtowny wzrost znaczenia i rozwój efemerycznych mediów społecznościowych; 2. Zmianę kierunków komunikacji; 3. Technologie ubieralne (werble computers); 4. video; 5. VR (Virtual Realisty); 6. you and technology; 7. Maketechhuman; 8. Human touch In customer experience; 9. Be more human/ perfect imperfection oraz 10. Content. Hatalska podsumowała: technologia nie może istnieć w oderwaniu od problemów – ma służyć do ich rozwiązywania.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pokaż emocje w biznesie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Druga część konferencji przeniosła się na Golden Arenę, a otworzył ją Michał Banach, Dyrektor Zarządzający w firmie badawczej NEUROHM Polska. Opowiedział o fascynujących nowoczesnych technologiach stosowanych w przeprowadzaniu badań, których podstawy czerpią z wiedzy i doświadczeń prof. Rafała Ohme, prof. Daniela Kahnemana, Russela Fazio oraz wielu innych. Przeprowadzanie ankiet wzbogacono o badanie czasów reakcji respondentów, co pozwala na uzyskanie pewności postawy w odpowiedzi na pytania. Metodologia wykorzystuje zaangażowane technologicznie narzędzia, wśród których są czepki EEG, galwaniczny czytnik skóry do badania emocji oraz eye tracking śledzący 5 pierwszych sekund wrażeń na bodźce. Zaawansowana technologia ponownie jawi się jako pomocne człowiekowi narzędzie.
Spore emocje wywarł na uczestnikach dr Marek Zieliński z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, który uświadamiał rolę emocji w życiu i w biznesie. Biznes bowiem rozgrywa się między firmami, ale relacje tworzą ludzie. I ludzie w relacjach chcą odczytywać emocje, radość, złość, zamiast zderzać się z twarzą pokerzysty. Zieliński fascynuje się badaniami nad emocjami, które umożliwia neuronauka. Podzielił się ze słuchaczami rolą tych badań w celach marketingowych przedstawiają cele i metody badania fal mózgowych i potliwości skóry, czyli reakcji emocjonalnych. Biznes i emocje zatem są bliżej siebie, niż mogłoby się nam zdawać.
Przełom w marketingu B2B
Drugi dzień Golden Marketing Conference otwarła debata Harvard Business Review i ICAN, prowadzona przez Agnieszkę Węglarz, dyrektor programu ICAN Total Marketing B2B I Pawła Kubisiaka, zastępcę redaktora naczelnego Harvard Business Review Polska. Jak wynika z badania ICAN Research, główny oręż firm w walce na rynku stanowi cena. Klienci B2B SA coraz bardziej wymagający i coraz mniej lojalni, a firmy słabo znają potrzeby klientów i nie badają świadomości marki. Zaproszeni przez prowadzących goście dyskutowali o tym, jak w firmie B2B rozwijać nowoczesny marketing wspierający biznes. Odbyła się próba sformułowania diagnozy kluczowych wyzwań w obszarze budowania skutecznego marketingu na bazie doświadczeń i dobrych praktyk ekspertów.
DOING NOT TALKING!
„Miejsce, w którym się dziś znajdujesz jest dziełem przypadku”. „Jeśli jesteś najmądrzejszą osobą w pokoju, najwyższy czas zmienić pokój” – tak Paweł Tkaczyk, ekspert od opowiadania historii, tymi słowy wydobywał ze słuchaczy potencjał. Przekazał wiedzę, jak nabrać świadomości, że najwyższy czas opuścić pokój, czym grozi pozostanie w nim za długo, o dynamice współpracy w zespole oraz roli kompetencji w wykonywaniu konkretnych zadań. A także o tym, że dziś negocjacje, sprzedaż, marketing i obsługa klienta to jeden nurt, który spaja dobra umiejętność opowiedzenia historii.
Dobierzcie się w pary i narysujcie siebie nawzajem, stwórzcie w tempie dzwoneczka jak najwięcej symboli zawierających koło, zaprojektujcie partnerowi poranek – to pierwsze z zadań, jakich podejmowali się uczestnicy warsztatów Design Thinking w usługach, prowadzonych przez Wojciecha Ławniczaka, doradcę i praktyka biznesu. Zajęcia pokazały procesową metodę tworzenia produktów i usług, prowadzącą do zmian i innowacji, zakładającą z jednej strony dużą koncentrację na użytkowniku, z drugiej tworzenie wielu hipotez, które testowane są bezpośrednio z użytkownikiem. Słowem: DOING NOT TALKING!
Pierwsza taka opowieść
Konferencja, która odbyła się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w dniach 29-30 września 2015 r. przyciągnęła 1100 profesjonalistów z różnych branż, pokazała nowe spojrzenie na biznes i umożliwiła nawiązanie relacji dzięki technologii POKEN. A marka, jaką stała się Golden Marketing Conference, zapoczątkowała opowieść o pasji i pracy, która zaowocuje kolejnym wielkim spotkaniem z udziałem mentorów najwyższej próby.
Więcej informacji
Profil wydarzenia na Facebooku.