Play niezmiennie największym profilem
Profil Play utrzymał się na pozycji lidera w zestawieniu największych profili na Facebooku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na profilu marki przybyło ponad 45 tys. nowych fanów.
Po raz kolejny jedynie marce Play i Allegro udało się również zgromadzić ponad dwumilionową społeczność.
Zobacz również
W gronie 10 największych profili po raz pierwszy znalazł się profil TVN24 z liczbą 1,6 miliona fanów.
Party.pl z największym przyrostem fanów
Profile serwisów publikujących newsy rozrywkowe i plotkarskie rosły w minionym roku najszybciej. Na profilu Party.pl pojawiło się ponad 437 tys. nowych fanów, a na profilu Lelum.pl – 392 tys. Także w 2022 roku profile serwisów informacyjno-rozrywkowych rosły najszybciej.
Goniec.pl najbardziej angażującym profilem roku
Goniec.pl, profil, który w 2022 roku był drugim najbardziej angażującym profilem, w 2023 roku awansował na miejsce pierwsze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W porównaniu do 2022 roku z TOP5 wypadły dwa profile serwisów sportowych – TVP Sport i Łączy nas piłka. Nie znalazł się w nim także profil TVN24.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W czołówce, na miejscu drugim i czwartym, zadebiutowały dwa profile: Siepomaga.pl i Przytulisko Głowno. Obecność Siepomaga.pl na tak wysokim miejscu nie powinna być zaskakująca, bowiem posty fundacji regularnie znajdują się wśród najlepszych postów miesiąca w raporcie Facebook Trends od Sotrendera.
Pomagam.pl z najlepszą obsługą klienta na Facebooku
Profil Pomagam.pl okazał się po raz pierwszy profilem z najskuteczniejszą obsługą klienta na Facebooku.
W TOP5 nie mogło zabraknąć firm telekomunikacyjnych (Orange, nju mobile, Play), które co roku plasują się na czołowych miejscach zestawienia.
TVN24 najbardziej aktywnym profilem
Podobnie jak na Instagramie, także na Facebooku najwięcej postów opublikowano na profilach czołowych polskich mediów.
Liderem był TVN24 z liczbą postów przekraczającą 25 tysięcy, co daje średnio 70 postów opublikowanych każdego dnia. W TOP3 znalazły się również profile NaTemat.pl i Onetu.
Spadające koszty reklamowe w Meta: CPM aż o 45% niższy
W 2023 roku średni CPC utrzymał się na niezmienionym poziomie w stosunku do roku 2022, jednak średni CPM spadł o niemal połowę. W 2023 roku marketerzy płacili średnio 4 zł za dotarcie do tysiąca użytkowników. Z kolei średnie dzienne wydatki oscylowały wokół 17 zł.
Co ciekawe, reklamodawcy najwięcej na reklamę wydawali w marcu 2023, a w grudniu wydawali o ponad połowę mniej.
Łódzkie ZOO z najlepszym postem roku
Prawdziwą niespodzianką okazał się być najbardziej angażujący post 2023 roku. Został on opublikowany na profilu ZOO Łódź i przedstawia… pawia. Wideo ukazujące różnorodność i piękno pawiego pióropusza zachwyciło internautów, którzy polubili materiał niemal 320 tys. razy i udostępnili go ponad 63 tys. razy. Do tej pory materiał został obejrzany ponad 7 milionów razy.
Wśród 14 najlepszych postów roku aż połowa została opublikowana na profilu Siepomaga.pl. Nie zabrakło też innych treści chwytających za serca, m.in. związanych z pomocą zwierzętom.
Zdjęcie główne: mat. prasowe Sotrender
PS FAME MMA, Suchar Codzienny i Łączy nas piłka wśród TOP profili na Instagramie w 2023 roku
Instagram został w minionym roku zdominowany przez rozrywkę i treści (około)sportowe, wynika z podsumowania przygotowanego przez Sotrendera. Widać to chociażby patrząc na najlepsze posty roku, które w dużym stopniu odzwierciedlały najważniejsze, głównie sportowe, wydarzenia z Polski i ze świata. Nie zabrakło w nich też codziennej porcji rozrywki.
PS2 Sotrender: Tigers, Widoczni, dentsu Polska w czołówce TOP agencji marketingowych na LinkedInie [analiza]
LinkedIn zaczyna być jednym z najbardziej angażujących kanałów social media. Sotrender, w którym od niedawna można analizować także działania z LinkedIna, sprawdził, jak czołowe agencje w Polsce radzą sobie właśnie na tym kanale.