Zawarte w naszym profilu dane będą więc wyświetlały się w innych produktach Google, a także samej wyszukiwarce. Wizytówka firmy zdecydowanie bardziej przykuje uwagę użytkowników, co przełoży się na bezpłatne i szybkie zwiększenie swojej widoczności w Google.
Synchronizacja
Posiadanie Google Moja Firma jest równoznaczne z możliwością korzystania z Google+. Choć zasięg tego medium jest zdecydowanie mniejszy niż Facebooka’a, Twitter’a czy innych mediów społecznościowych, nie jest pozbawiony sensu. Pamiętajmy, że wyszukiwarka docenia każdą aktywność w swoim serwisie. Upraszczając: aktywność w Google+ może zapunktować wyższą pozycją w wyszukiwarce. Bieżące aktualizowanie profilu jest więc zdecydowanie w naszym interesie. Dbajmy o to, by regularnie pojawiały się na nim angażujące treści – content odpowiadający na pytania klientów, oferty pracy czy informacje o promocjach.
Zobacz również
Google Moja Firma pozwala nam także pojawić się w Google Maps. Dodanie danych lokalizacyjnych firmy w wizytówce przełoży się na naszą widoczność w mapach Google. To szczególnie korzystne z punktu widzenia firm przyjmujących klientów w swojej siedzibie.
Pozycjonowanie lokalne
Synchronizacja usług Google to nie jedyny argument przemawiający za posiadaniem konta Google Moja Firma. Prócz oczywistego zwiększenia atrakcyjności wizytówki naszej działalności w wyszukiwarce, warto podkreślić ogromny wpływ narzędzia na pozycjonowanie lokalne. Według statystyk właściciele firm działających na niewielkim obszarze geograficznych uznają Google Moja Firma za najlepsze, czasem nawet generujące największy ruch w ich witrynie narzędzie! Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka firmy pozwala na wyświetlanie w wynikach organicznych Google cennych informacji na temat naszej firmy – np. numeru telefonu czy godzin otwarcia. To z kolei może przełożyć się na realny zysk.
Od czego zacząć?
Zaczynając pracę z Google Moja Firma musimy liczyć się z koniecznością weryfikacji naszej tożsamości. Zakładając konto w serwisie możemy wybrać różne formy autoryzacji – np. telefoniczną lub poprzez wysłanie specjalnej pocztówki. Otrzymamy kod, który jest niezbędny do zweryfikowania naszej wizytówki. Aby móc pracować z narzędziem prócz weryfikacji tożsamości powinniśmy uzupełnić także podstawowe dane, tj. nazwę firmy, adres jej strony wraz z logotypem firmy lub zdjęciem profilowym, godziny pracy firmy. Bardzo ważne jest jednak wypełnienie wszystkich możliwych kategorii, maksymalnie szczegółowo. Dopiero zweryfikowane informacje będą widoczne dla użytkowników. Czym kierować się wypełniając wizytówkę? Przede wszystkim podawaniem prawdziwych i bieżąco weryfikowanych informacji. To szczególnie istotne chociażby w przypadku godzin pracy firmy, które mogą ulec zmianie nawet kilkukrotnie na przestrzeni roku. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku danych teleadresowych – np. numeru telefonu – które powinny być szczególnie precyzyjnie uzupełnione. Ważne jest także wypełnienie wszystkich możliwych rubryk, nawet tych, które pozornie wydają nam się bez znaczenia, lecz mogą być ważne dla naszych klientów – np. dostępnych metod płatności w przypadku lokali handlowo-usługowych. Dbajmy również o to, by wprowadzane przez nas dane były jednolite – to szczególnie ważne w przypadku formy zapisu adresu, np. jeśli stosujesz skrótowce bądź w tym konsekwentny. Pamiętajmy także o odpowiedniej kategoryzacji działalności naszej firmy! To, które dziedziny wybierzemy wpłynie na to, pod jakimi słowami kluczowymi pojawi się nasza strona. Przygotowując sam opis naszej działalności (wyświetli się on w Google+) również powinniśmy zadbać o jego jakość – zawrzeć interesujące nas słowa kluczowe, nagłówki oraz akapity. To idealna okazja, by przekierować użytkowników w ważne dla nas miejsca zamieszczając stosowne odnośniki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zwróćmy także uwagę na wizualną stronę naszej wizytówki. Bardzo ważne jest dodanie kilku przykuwających uwagę zdjęć, które zaprezentują klientom nasze biuro, okolicę, w której się znajduje, ale także, co bardzo istotne, zespół. Tego rodzaju działanie nie tylko zwraca większą uwagę, uatrakcyjnia wizytówkę i przekłada się na większy ruch, ale także buduje zaufanie wobec naszej firmy. Dobrym pomysłem jest także dodanie opcji wirtualnej wycieczki po biurze lub 360-stopniowych zdjęć panoramicznych. Mówiąc o budowaniu zaufania wobec potencjalnych klientów warto także zadbać o pozyskanie kilku opinii w Google od tych aktualnych. Będzie to nie tylko budowało dobry wizerunek naszej firmy, ale także może wpłynąć na pozycję witryny w Google. Jeśli jednak trafią nam się negatywne opinie na nasz temat nie bagatelizujmy ich – każdą skomentujmy, kulturalnie przedstawiając swoje stanowisko.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Analizuj!
Pamiętajmy, że samo założenie wizytówki pociąga za sobą także możliwości analizowania jej skuteczności. W obrębie narzędzia mamy dostęp do statystyk, które wskażą nam zainteresowanie zamieszczonymi przez nas informacjami. To idealne uzupełnienie informacji pochodzących z Google Analytics czy Search Console i wsparcie naszych działań SEO.