Google przedstawia raport Rok w wyszukiwarce 2021 B2B

Raport pokazuje, co interesowało użytkowników w minionym roku i które trendy mogą wykorzystać przedsiębiorcy i marketerzy.
O autorze
2 min czytania 2022-01-14

Trendy przedstawione w raporcie, oparte na analizie milionów wyszukiwań w Google z całego świata pokazują, że chociaż w niektórych sferach ostrożnie próbujemy wrócić do dawnych przyzwyczajeń, w innych, przez ostatnie dwa lata, wyrobiliśmy zupełnie nowe nawyki. 

Jakie nietypowe i interesujące trendy w obszarze B2B obserwowaliśmy w Polsce oraz globalnie w 2021 roku?

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem TUTAJ, a także z prezentacją POD TYM LINKIEM. Poniżej przedstawiamy podsumowanie trendów i najważniejszych danych, które mogą być przydatne szczególnie marketerom:

1. Znów razem

Powoli wracaliśmy do spotkań na żywo z rodziną i przyjaciółmi:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • o 400% r/r wzrosło wyszukiwanie w Google hasła „kiedy otwarte restauracje” w Polsce
  • o 25% r/r wzrosło zainteresowanie hasłem „sukienka na wesele” w Polsce

Jednak nadal dużą popularnością cieszyły się eventy i spotkania online:

  • 70% częściej r/r globalnie wyszukiwana była fraza związane z hasłem „gry ze znajomymi”, jak np. „gry online ze znajomymi”

2. Ewolucja rozrywki

Wybieraliśmy miejsca na świeżym powietrzu:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • o 150% r/r globalnie częściej wyszukiwane były hasła zawierające frazy: „miejsce z ogródkiem blisko mnie”, „restauracja z miejscami na zewnątrz blisko mnie”
  • o 100% r/r wzrosła popularność hasła „bilety do zoo”

Ale także inne rozrywki były popularne:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • aż o 500% zyskało na popularności globalnie hasło „w teatrach teraz” w okresie od sierpnia do października w porównaniu z analogicznym okresem z roku poprzedniego
  • 50% częściej r/r w Polsce wyszukiwane było hasło „wodny plac zabaw”

3. Odkrywanie swojego potencjału

Chcieliśmy rozwijać się w różnych kierunkach:

  • o 50% r/r globalnie wzrosło zainteresowanie hasłem „malowanie dla początkujących”

4. Wielkie zmiany

Praca w domu sprawiła, że zaczęliśmy inwestować w swoje mieszkania:

  • o 100% r/r wzrosło zainteresowanie hasłem „pomysły na urządzenie podwórka”
  • o 400% r/r zyskało na popularności globalnie hasło „tanie pomysły na małą łazienkę”

Oznaczało to jednak także duże zmiany w życiu wielu ludzi:

  • o 200% r/r w okresie od sierpnia do października wzrosło globalnie zainteresowanie „kalkulatorem kredytu mieszkaniowego” 

5. Zrównoważone życie

Kupujący szukali sposobów, by być eko:

  • o 100% r/r wzrosły globalne wyszukiwania hasła „ładowanie pojazdów elektrycznych”
  • o 70% r/r w Polsce zyskały na popularności wyszukiwania wyszukiwań w Polsce z frazą „…do fotowoltaiki”

Członkowie społeczności pomagali sobie nawzajem:

  • +100% r/r w skali globalnej zyskały na popularności wyszukiwania z „możliwości wolontariatu w pobliżu”
  • 100% r/r wzrost zapytań o „jadłodzielnie blisko mnie”

6. Definiując nową normalność

Niektóre wygodne zmiany zostały z nami na stałe:

  • o 80% r/r wzrost globalnych wyszukiwań hasła „aplikacje zakupowe”
  • o 70% r/r wzrost globalnie hasła „zamów dostawę jedzenia”

Niektórzy podróżnicy wrócili do odkrywania świata:

  • o 100% r/r wzrosło na popularności hasło „wypady blisko mnie”
  • o 50% r/r w Polsce wzrost zaliczyło hasło „walizki podróżne”.