Google Start Cup. Historie sukcesów polskich startupów do filiżanki kawy

O autorze
2 min czytania 2021-03-16

5 wyjątkowych historii swoich firm opowiedzą – w cyklu podcastów oraz podczas rozmów z popularnymi youtuberami – założycielki i założyciele polskich startupów, które skorzystały z bezpłatnych programów akceleracyjnych Google for Startups. W ramach projektu Google Start Cup powstała także limitowana seria pięciu kaw inspirowanych każdym ze startupów, która ma zainspirować przedsiębiorców do rozwijania swoich pomysłów i skorzystania ze wsparcia Google.

Ponad 5 lat temu powstał Campus Google for Startups w Warszawie, który zajmuje się wspieraniem rozwoju startupów – prowadzi programy akceleracyjne i współpracuje z mentorami, inwestorami i społecznościami przedsiębiorców. Według raportu podsumowującego działania Google for Startups, od uruchomienia przestrzeni w listopadzie 2015 r. liczba startupów działających w Polsce wzrosła dwukrotnie, o wiele łatwiej jest też zdobyć im finansowanie na rozwój. Jak zatem rozwinąć lub skalować swój pomysł i jak pozyskać inwestora?

Ograniczenia związane z pandemią uniemożliwiają osobiste spotkania w Campusie, ale Google for Startups działa i zaprasza do swojej społeczności, by zdobywać wiedzę i wymieniać się doświadczeniami z mentorami z całego świata podczas spotkań online. Symbolem tej zdalnej pomocy jest kawa Google Start Cup, która daje energię potrzebną do rozwijania startupu, bez względu na to, w jakim miejscu będziemy to robić. Kawa to także doskonały pretekst do spotkań i inspirujących rozmów, dlatego już od 15.03 startuje nowy cykl podcastów w newonce.radio Przelew by Google for Startups, w których Damian Fijałkowski (współzałożyciel i CTO T-Bull), Iga Czubak (CEO i założycielka Qurczak), Joanna Fedorowicz (założycielka i CEO OvuFriend), Piotr Orzechowski (założyciel i CEO Infermedica) oraz Grzegorz Wójcik (CEO i współzałożyciel Autenti) opowiedzą o swoich sukcesach biznesowych, podzielą się refleksjami po poniesionych porażkach, a także udzielą cennych rad dla startujących z własnymi inicjatywami biznesowymi. Założycielki i założyciele startupów będą również gośćmi popularnych youtuberów – Magdy Mołek na jej kanale W moim stylu, Jarosława Kuźniara na Kuźniar Media i Karola Paciorka w Imponderabiliach.

Przedsmakiem podcastów są skrócone historie startupów umieszczone na opakowaniach kawy Google for Startups. Opakowania te skrywają także niespodziankę dla fanów technologii, czyli specjalne markery AR. Można je odczytać, wykorzystując filtry dostępne na Instagramowych profilach @autenti_official, @infermedica, @ovufriend.pl, @roslinnyqurczak, @tbullgames. W ramach akcji został także stworzony spot promujący Google Start Cup, w którym pod pozorem promocji kawy przedstawione zostały najważniejsze obszary, w jakich Google for Startups może wesprzeć polskich przedsiębiorców na każdym etapie rozwoju ich firm.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji na Google Start Cup. Aby dołączyć do społeczności Google for Startups albo wziąć udział w jednym z bezpłatnych programów akceleracyjnych wystarczy wejść na stronę: www.campus.co/warsaw.

Pomysł kreatywny, spot reklamowy, projekty graficzne opakowań kawy Google Start Cup, jak i cała strategia realizacji projektu zostały przygotowane we współpracy z agencją 180heartbeats Jung V. Matt.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się