Zgodnie z corocznym raportem na temat bezpieczeństwa sieci reklamowej, Google w 2021 roku usunął ponad 3,4 miliarda reklam, które naruszały zasady, a zasięg ponad 5,7 miliarda nieodpowiednich reklam został ograniczony. Dodatkowo od początku wojny w Ukrainie Google zablokował już ponad 8 milionów reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji, z platform Google zostały także usunięte reklamy pochodzące od 60 finansowanych przez Rosję portali medialnych.
Coroczny raport Ads Safety Report podsumowuje działania Google podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, a także wydawcom i reklamodawcom. Dane przedstawione za 2021 rok wskazują, że liczba treści reklamowych naruszających zasady z roku na rok rośnie, a nieuczciwi reklamodawcy stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby oszukać systemy lub moderatorów i moderatorki.
Zobacz również
3,4 miliarda zablokowanych reklam
W 2021 roku Google zablokował ponad 3,4 miliarda nieodpowiednich reklam. Wśród głównych naruszeń znalazły się: niezgodność z zasadami sieci reklamowej, treści przeznaczone dla dorosłych oraz używanie znaków towarowych innych firm w nieuprawniony sposób. Wyświetlanie ponad 5,7 miliarda reklam zostało ograniczone na danym obszarze ze względów prawnych lub kulturowych, a dodatkowo zawieszonych zostało ponad 5,6 miliona kont reklamodawców. 1,7 miliarda stron wydawców, którzy dopuszczali się naruszeń została zablokowana w systemie reklamowym Google.
By być o krok przed potencjalnymi zagrożeniami, niezmiennie aktualizujemy nasze zasady. W 2021 roku dodaliśmy lub zmieniliśmy ponad 30 zasad dla reklamodawców i wydawców. Wdrożyliśmy również politykę ostrzeżeń za powtarzające się naruszenia zasad, która ma na celu pociągnięcie reklamodawców do większej odpowiedzialności – tłumaczy Scott Spencer, VP of product management, ads privacy and safety w Google.
Nadużycia związane z pandemią COVID-19
W 2021 roku szczególnie istotne było także zapobieganie nadużyciom w reklamach związanych z pandemią COVID-19, szczególnie w kontekście twierdzeń dotyczących szczepionek, testów i zawyżania cen materiałów higienicznych, takich jak maseczki. Od początku pandemii COVID-19 Google zablokował ponad 160 milionów takich reklam. W ubiegłym roku Google wsparł także lokalne organizacje pozarządowe i rządy kwotą 250 milionów dolarów w ramach Ad Grants, aby pomóc użytkownikom i użytkowniczkom w dotarciu do rzetelnych informacji na temat szczepionek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Reakcja na wojnę w Ukrainie: 8 mln usuniętych reklam
Pomimo iż Ads Safety Report za 2021 rok nie obejmuje najnowszych wydarzeń, Google przedstawił także działania podjęte w reakcji na wojnę w Ukrainie. Oprócz zaprzestania prowadzenia większej części działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, wstrzymane zostało wyświetlanie reklam w Rosji i od rosyjskich reklamodawców, a monetyzacja finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na platformach należących do Google została zawieszona.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do tej pory Google zablokował już ponad 8 milionów reklam nawiązujących do wojny w Ukrainie, w ramach zasad dotyczących wydarzeń „o charakterze wrażliwym”, a reklamy z ponad 60 finansowanych przez państwo portali medialnych zostały usunięte.
Pełny raport Ads Safety Report 2021 znajduje się TUTAJ.