…przede wszystkim do sprzedaży międzynarodowej, do nadawców w Europie, USA czy Azji, którzy już nadają w 4K.
“Highlander – Polish Men of the Mountains” to film dokumentalny, który ma przedstawiać polską kulturę góralską w sposób piękny i liryczny – tak jak jeszcze nikt tego nie dokonał – w najwyższej technologii telewizyjnej 4K HDR. Film kładzie nacisk na pokazanie piękna polskiej natury, ale również na barwne postacie. Opowiada o góralach wykonują ginące zawody tak jak ich dziadkowie i pradziadkowie przed wiekami. Kołodziej to pasjonat starych maszyn, za pomocą których wytwarza koła do powozów – jedna z jego maszyn ma 150 lat. Baca poświęcił wygody cywilizacji dla swojego fachu, który nie jest łatwy – ostatnio owcę i kozę zagryzły mu wilki i rysie, które grasują w lasach. Jest i rolnik, który pługi wyrabia własnymi rękami i… młotem kowalskim. Kolejnymi bohaterami są drwale – ojciec i syn, którzy do transportu ściętych drzew używają konia. Jest to film o tym jak górale godzą tradycję z nowoczesnym światem.
Zobacz również
Maciej Pawełczyk z Inbornmedia mówi – Myślę, że czas najwyższy wykorzystywać technologię telewizyjną aby w pewnym sensie zbliżyć widza do natury i piękna krajobrazów. Standard 4K HDR wymaga innego podejścia do filmowania i innego tempa montażu. Wysoka rozdzielczość w połączeniu z wysokim zakresem dynamiki obrazu HDR dają piorunujący efekt. Krajobrazy i timelapsy robią tak znakomite wrażenie, że trzeba się zatrzymać i dać widzowi czas na ich podziwianie. Byliśmy od początku podekscytowani tą technologią ale tak naprawdę poraziło nas dopiero w studiu postprodukcyjnym, w którym obejrzeliśmy materiał na monitorze Sony BVM X-300. Czujemy, że telewizja 4K HDR to przyszłość, w przeciwieństwie do nietrafionej technologii 3D.
Zdjęcia rozpoczęły się w sierpniu i są realizowane na Podhalu. Reżyserem jest Filip Luft. Jest to koprodukcja Inbornmedia Sp. z o. o. i Marchello Production. Firma Inbornmedia jest znana w branży z produkcji m. in. takich seriali jak Kossakowski 6 Zmysł dla TTV, Odlotowy Ogród dla TTV czy Złomowisko PL dla Discovery Channel. Planowane są dwie wersje montażowe, na Polskę i dla widza zagranicznego. W tej drugiej wywiady z bohaterami będą skrócone, a dominować będzie angielski lektor, podobnie jak w serii Human Planet dla BBC.
Radek Wikiera z Inbornmedia dodaje: “Aktualnie przygotowujemy się do targów MIPCOM w październiku. Mamy nadzieję, że polski Góral zostanie wreszcie rozpowszechniony i to w pięknym stylu od Ameryki, aż po Azję. Na szczęście trailer już robi wrażenie na zagranicznych dystrybutorach, więc jesteśmy dobrej myśli.”
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing