fot. pixabay.com
W dzisiejszym artykule zdradzę ci kilka pomysłów na zorganizowanie takiego specjalnego wydarzenia.
Zobacz również
Warunek „wydarzenie specjalne”
Aby przeprowadzić opisane w niniejszym artykule kampanie, potrzebujesz narzędzia marketing automation, które umożliwia tworzenie cykli reagujących na coroczne wydarzenia (może to zrobić na podstawie wartości pól dodatkowych przypisanych do twoich kontaktów).
W GetResponse warunek „wydarzenie specjalne” obejmuje pole „birthdate” (urodziny) – wstępnie zdefiniowane pole dodatkowe – lub dowolne pole dodatkowe z datą utworzone w koncie, takie jak data subskrypcji czy rocznica.
Warunek „Wydarzenie specjalne” pozwoli ci zaplanować wysyłkę spersonalizowanej wiadomości w dniu wybranej okazji, a także przed lub po określonej dacie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Warunek „wydarzenie specjalne” w panelu GetResponse
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Urodziny
To prawdopodobnie najbardziej popularne wydarzenie specjalne w programach email marketingowych. Osoby dołączające do subskrypcji są skłonne do podania daty urodzin, oczekując w zamian tego dnia oferty specjalnej.
Fragment emaila urodzinowego od marki Top Shop
Wskazówka: jeżeli prosisz o podanie daty urodzenia, uzasadnij dlaczego. Zwiększysz w ten sposób zaufanie odbiorców i zachęcisz do rejestracji.
Marka Tołpa wyjaśnia na stronie z formularzem subskrypcji, dlaczego warto podać datę urodzin.
Wskazówka: aby zwiększyć skuteczność kampanii urodzinowej, poinformuj subskrybenta o zbliżającej się niespodziance na kilka dni przed urodzinami. Dzięki temu będzie gotowy do zakupu w tym specjalnym dniu.
Rocznica
Alternatywą dla urodzin jest rocznica dołączenia do subskrypcji, rejestracji w serwisie lub dokonania pierwszych zakupów. Jest to okazja do:
- przypomnienia o marce
- zachęcenia do wyrażenia opinii lub wystawienia komentarza
- dotarcia do nowych użytkowników
- reaktywacji użytkowników, którzy od dłuższego czasu nie wykazują aktywności
- zaproponowania przeglądu technicznego
- zakupu produktów komplementarnych
Prosty email zachęcający do wyrażenia opinii na temat usługi
Ważne wydarzenie z punktu widzenia branży
Zastanów się, jakie wydarzenie jest kluczowe w Twojej branży i pozwoli na segmentację subskrybentów i spersonalizowanie dalszej komunikacji. Może to być:
- ślub
- urodziny dziecka
- remont mieszkania
- wyjazd wakacyjny
- pobyt w hotelu
- uczestnictwo w konferencji
- etc.
Wiadomość z materiałami wideo wysyłana do uczestników konferencji
Każde wydarzenie jest szansą na pozyskanie informacji na temat odbiorców, poznanie ich opinii o twoim produkcie lub usłudze oraz zbudowaniu zaangażowanej społeczności wokół marki.
Podsumowanie roku
Koniec starego i początek nowego roku to dla wielu osób moment przełomowy. Wprawdzie większość z nas świętuje nowy rok na podstawie tego samego kalendarza, jednak nie zmienia to faktu, że to doskonała okazja do przygotowania spersonalizowanej wiadomości.
Wybierz informacje, które zainteresują odbiorców i wyślij je w specjalnie przygotowanym szablonie wiadomości.
Jeżeli oferujesz usługę w modelu SaaS, wiadomość prezentująca odpowiednie dane może pomóc użytkownikom bezpłatnej wersji w podjęciu decyzji o przejściu na płatny pakiet.
Fragment wiadomości podsumowującej 2016 r. od Spotify
Masz już pomysł na wydarzenie specjalne?
Wykorzystaj powyższe pomysły i wybierz wydarzenia, które chcesz świętować ze swoimi subskrybentami. Następnie stwórz wokół niego komunikację, która pomoże w realizacji Twoich celów biznesowych. Podziel się swoimi sukcesami w komentarzach!